Speciel kabel

Jeg søger et kabel som jeg kan slutte til headsæt stikket i min Kirk Delta
S3 og så over i PC'ens lydkort, så jeg kan benytte PC'ens headsæt til at
tale i fastnet tlf.

Altså noget der går fra et RJ14 stik til 2 mini jack.

Noget lignende det kabel: http://www.estation.dk/product.asp?product11 %

/Jochke

Re: Speciel kabel

Laver det selv? Enten af en gammel ledning + to minijacks, eller af en ny +
RJ14 + to minijacks...

Der er 4 ledere - to til mic, to til højttaler. De er sikkert næsten ens
(dynamisk mic)? Måle, måle, lodde, krimpe...
Beklager hvis jeg er helt ved siden af!
/Anders

Re: Speciel kabel

+

Hey Anders.

Jo jeg er godt klar over jeg selv kan lave det. Men oftest er dem man kan
købe mere stabile.

/Jochke

Re: Speciel kabel
ny

Så laver du dem ikke ordentligt ;-)
Sorry, jeg ved ikke hvor de kan købes!

/Anders

Re: Speciel kabel

man

Bruger du billige stik, så fyld dem og hele hætten op med varm lim fra
en limpistol. Så har du en god styrke i stik og aflastning.

Men stik kan følgelig ikke genbruges...

Claus

Re: Speciel kabel

Næe men det var da et godt forslag.

Men tror I ikke det godt kan lade sig gøre at smide tlf til computeren?

/Jochke

Re: Speciel kabel

Naturligvis! I allerværste fald skal du brygge en lille mic-amp...

/A

Re: Speciel kabel

Okay nu har jeg fået lavet noget der burde virke. Først tog jeg et alm. 4
ledere fladt tlf kabel. Satte et RJ14 stik i den ene ende og to minijack i
den anden. Men der var enorm meget støj på.

Så har jeg siden prøvet med 2 forskellige skærmede kabler. Samme restultat.
Masser af støj.

Noget jeg har overset for at det burde virke?

/Jochke

Re: Speciel kabel
restultat.

Jeg regner med det kun er på mic'en?
Hvordan er niveauet?

/A

Re: Speciel kabel

Nej det er på speakeren. Mic'en har jeg ikke kunne teste endnu, da der er
for meget støj på.

Niveauet er ekstremt højt.

Jeg har sat telefonens højtaler udgang til pc'ens mic indgang, og omvendt.

/Jochke

Re: Speciel kabel

Hvad har du ???

Højttalereudgangen vil totalt overstyre en mic indgang. Sådan er det
begge veje.

Hvorfor bruger du ikke bare et modem med voice funktion ???

Re: Speciel kabel

Jeg har et gammelt 33.6 voice modem liggende.

Hvordan skal man sætte det op? Skal man bruge et specielt opkaldsprogram,
der kan tage telefonen når den ringer og ringe ud? Og så bare snakke gennem
headsettet tilsluttet pc'en?

/Jochke

Re: Speciel kabel

Pas, det er for længe siden

Jep, et sådan fulgte der med til mit gamle 56k modem.

Jep

Re: Speciel kabel

OK.

Du mener håndsættets højttaler indgang til PC'ens ditto-udgang?
Støjer det stadig selvom du skruer ned til "normalt niveau"? Jeg turde godt
prøve linie-udgangen direkte - men det rigtige er at dæmpe signalet, fx. med
en passende seriemodstand.

Mvh.
 Anders

Re: Speciel kabel

Nej, det er telefon og pc der bliver koblet sammen !

Re: Speciel kabel
´
Ahhh! (Uha, uha!)
Så vil et lowpass-filter (omkring 4KHz???) + en fornuftig dæmpning nok være
et hit!

/Anders

Re: Speciel kabel

Er det noget der lige er til at lave? Evt. et link til hvad man skal bruge.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Re: Speciel kabel

Yep!

google.com ;-)

Site Timeline