Special potmeter

Til en allerede eksisterende forstærker ønsker jeg at erstatte gain og
volume potmeter. De skal være lidt mere 'pilfinger' beskyttet - uden
at de behøver at være bag gitter.

http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem25%78

Jeg tænker om der findes en model som ovenstående, hvor akslen blot
slutter lige efter gevind (stadig med skruekærv). Således skal man
bruge en skruetrækker til at ændre gain og volumen.

Karsten

Re: Special potmeter
Hej Karsten

Hvorfor ikke bare save det bestående ned til 2 mm før gevindet
og sav en kærv i det ?

Re: Special potmeter
On Wed, 26 Mar 2008 22:45:43 +0100, "Max"

jeg bor i en 2 vær.. jeg har ikke et lækkert værksted, det må godt se
lidt pænt ud. Hvis det eksistere kunne jeg sikkert erhverve det for en
20kr... det vil jeg sgu gerne give

Re: Special potmeter

Men du har plads til en loddkolbe ?

Et eller flere potmetre til lydbrug koster let kassen, hvis det er
specielle vE6%rdier.

Det er vel som minimum et stereopotmeter, mE5%ske endda med udtag pE5%
midten for loudness og nok et logaritmisk potmeter.

PrF8%v at se om du kan finde ud af, hvad de originale potmetre er.

Klaus

Re: Special potmeter
On Thu, 27 Mar 2008 05:39:40 -0700 (PDT), "Klaus D. Mikkelsen (google

Det vil jeg gøre - men jeg tror nu det er meget normalt. Det er ikke
stereo - Det er på en aktiv monitor.

http://www.fbt.it/intranet/Inglese/pae/speaker/FBTMaxX/FBTMaxX-2A/index.asp

Se på link nederst til venstre.

Volume knappen har to problemer;
- den sidder yderligt - og bliver under håndtering skubbet ind i
kulbanen og skal skiftes
- og højttaleren er monteret fysisk på en Café så den indbyder til
pilfingre, blandt publikum.

Karsten.

Re: Special potmeter

Der findes potmetre beregnet for justering. De er monteret med en
låsemøtrik, så når det ønskede niveau er indstillet, fastspændes akslen i et
(jern)greb ved fastspænding med fastnøgle. Akslen er i øvrigt flush med
yderkanten af møtrikklen. Evt. pilfingre kan så endog ikke komme til at
pille med en rørtang.
Karsten H. (7870)
Re: Special potmeter

Nice !

Har du evt link?

Karsten

Re: Special potmeter

Ikke umiddelbart. Det er muligvis en dims, der monteres i forbindelse med et
alm. potentiometer. Det kræver under alle omstændigheder en ikke uvæsentlig
ændring i kabinetet etc., så det nemmeste er trods alt at save
potentiometerakslen ned til ca. 5 mm og så skære en kærv med en standard
nedstryger. Du kan evt. lægge 2 klinger sammen, så du får en bredere kærv.
Find evt. en med et bord, der tålert et par filspåner, der i dit tilfælde
sagtens ville kunne fjernes ved hjælp af en almindelig støvsuger - not?
Karsten H. (7870)
Re: Special potmeter

Hej Karsten.

Jeg bor lidt syd for Skanderborg.
Hvis du har mulighed for det kan du komme og få det lavet hos mig.

--
MVH.
Finni

Site Timeline