Spændingsregulering i el-apparater ?

Hej,
Jeg har lige konstateret, at adapteren til min trådl. tlf.station er
død. Enheden skal have 6.5V DC og 600mA. Jeg har nogle adaptere der kan
enten levere 5/6V eller 7.5V.
Jeg tror, at 5V vil være for lidt, men vil 7.5V være alt for meget så
den kan brænde af ?
Eller plejer der være en anden form for spændingsregulering, som sørger
for at man ikke giver den for meget ?

Er det ellers en god ide at have apparatet kørende i lang tid med en
lidt højere spænding ?

Re: Spændingsregulering i el-apparater ?
@news.sunsite.dk:

Nogle gange er de påtrykte tal mere vildledende end vejledende - det kommer
tit an på belastningen.

Hvis adapteren på 7.5 volt giver tæt på 7.5 volt uanset belastning, så kan
du sætte 1 diode med tilstrækkelig strømformåen ind på ledningen. Så får du
ca. 0,7-0,8 volt mindre spænding og det vil jeg skyde på er præcist nok.

Mvh. NKJensen

Site Timeline