Spændingsregulator ?

----------------1251805661509145956

Hej !

Jeg ved ikke om det her er den rigtige gruppe, men det har vel noget
med elektronik at gøre da det gerne skulle blive et DIY projekt.

Jeg har en knallert, den mangler en spændingsregulator, og en orginal
koster lige knap 900 kr, det vil jeg ikke ofre da jeg mener at sådan en
kan man da selv lave :D

Den orginale regulator er en 5 bens, hvor den har AC ind fra lysspolen,
som så bliver lavet til reguleret AC, samt DC til at lade på batteriet
med.

Første tanke var bare tilpasse en fra en anden maskine, men det har
vist sig ikke være så nemt, da de fleste andre maskiner kører med 2
forbindelser fra generatoren til regulatoren, hvor mod den her kun
bruger 1.

Her kan et diagram ses over systemet, ledningen mærket med Y kommer
direkte fra generatoren, og går i spændingsregulatoren hvor den laver
AC og DC.

http://yousuck.dk/diagram/smtdiagram.tiff

Nogen gode forslag?

Mvh
Ronni
----------------1251805661509145956

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<head>
<title></title>
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}
p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica; min-height: 14.0px}
p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica}
</head>
noget med elektronik at gøre da det gerne skulle blive et DIY projekt.</p>
orginal koster lige knap 900 kr, det vil jeg ikke ofre da jeg mener at sådan en
kan man da selv lave :D</p>
lysspolen, som så bliver lavet til reguleret AC, samt DC til at lade på
batteriet med.</p>
har vist sig ikke være så nemt, da de fleste andre maskiner kører med 2
forbindelser fra generatoren til regulatoren, hvor mod den her kun bruger 1.</p>
kommer direkte fra generatoren, og går i spændingsregulatoren hvor den laver AC
og DC.</p>
href="http://yousuck.dk/diagram/smtdiagram.tiff ">http://yousuck.dk/diagram/smtdiagram.tiff </a></p>
----------------1251805661509145956--

Re: Spændingsregulator ?
Okay, det var vist for svært til folk herinde ;)

Re: Spændingsregulator ?

Øøøh, næh. Du havde nok vedhæftet en fil eller sådan noget, for dit
oprindelige indlæg er her ikke.

Re: Spændingsregulator ?
Hej Ronni

Det var nok for svært for dig at poste dit
indlæg så man kan se det.

Max

Re: Spændingsregulator ?
On Sat, 5 Jun 2010 20:59:53 +0200, "Max"

Astraweb har den :-)
0406 kl 02.01

klip

[...]

per

Re: Spændingsregulator ?
Det var pokkers, den var ellers sendt via Giganews, plejer ikke have
problemer med det.

Vi prF8%ver lige via google groups istedet for, og hE5%ber det kommer frem
denne gang.

Som der er postet, sE5% sF8%ger jeg forslag til at lave sE5%dan en
regulator, og der er link til ledningsdiagram, sE5% det giver en ide om
hvordan den virker.

Re: Spændingsregulator ?

Du mangler linket

Max

Re: Spændingsregulator ?
Ronni N. har bragt dette til verden:

Næppe.
Personligt gad jeg ikke gå på nettet for at hente et billede jeg ikke
skal bruge til noget, gemme det på min egen PC, og åbne det med et
tredie program, for måske at være privilligeret at få lov at hjælpe
dig...

Næste gang, så prøv med et jpg, gif eller png, som kan vises af
browseren.
Der er grænser hvor hvor meget spildtid man kan forvente folk vil bruge
på at hjælpe dig med dine problemer.

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Spændingsregulator ?

Host Host, sE5% er det dig frit stillet at holde sig vE6%k, farvel !

Re: Spændingsregulator ?
RNH:

Det var vist det vi gjorde..

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Spændingsregulator ?

ME5% jeg anbefale en anden browser, jeg har sjovt nok ingen problemer
med at fE5% det vist direkte.

Hold dig til HTML, det kan du jo finde ud af (Host Host)

OT: Re: Spændingsregulator ?
RNH frembragte:
8X

Prøv en Vicks eller Halls eller noget - en Gajol måske?

FYI kan hverken FF3, Opera, Chrome eller IE læse .tiff uden hjælp
udefra.
Safari kan, har jeg så konstateret. Men den anvendes kun til test her -
dvs. kun til at åbne kendte sider med.

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: OT: Re: Spændingsregulator ?

Pudsigt, jeg bruger Chrome, den kan fint klare det.

Re: OT: Re: Spændingsregulator ?

 Min kan ikke.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Re: Spændingsregulator ?
On Sat, 05 Jun 2010 23:11:07 +0200, Birger Sørensen

Filen åbnes automatisk i Mozilla Forefox :-)

per

Re: Spændingsregulator ?

Min ildræv kalder på hjælp fra Photoshop...

Brian

Re: Spændingsregulator ?
Som jeg ser det, så laver regulatoren IKKE ac ud, men forbruger det, fra
generatoren. Teksten er forvirrende for mig, så jeg opfinder min egen
fortolkning.
Jeg ser
C = input fra generator (AC yellow)
+ = ladestrøm til accu (red)
orange = indikator (eller en omskifter måske)
L = dc output, nok 12V, som måske er tændt/slukket afhængig af
tændingsnøgle

Christen

PS: Bundposter lige den originale posting, som jeg godt kan se den (på
news.sunsite.dk)...

Re: Spændingsregulator ?
On 5 Jun., 22:47, "Christen Fihl"

Hej !

Orange er til blinklys, de har E5%benbart ment der skulle vE6%re blinkrel=
E6%
indbygget i den orginale regulator, det skal jeg ikke bruge alligevel.

L ved jeg faktisk ikke hvad er til, muligvis noget seperat tE6%nding af
lys via tE6%ndingslE5%sen, den er ikke sE5% vigtig.

Det vigtigste er faktisk at fE5% lavet noget DC der kan bruges til at
lade batteriet med, og sE5% have omkring 12-13 volt AC til lys.

Mvh
Ronni

Re: Spændingsregulator ?

On 5 Jun., 22:47, "Christen Fihl"

Hej !

Orange er til blinklys, de har åbenbart ment der skulle være blinkrelæ
indbygget i den orginale regulator, det skal jeg ikke bruge alligevel.

L ved jeg faktisk ikke hvad er til, muligvis noget seperat tænding af
lys via tændingslåsen, den er ikke så vigtig.

Det vigtigste er faktisk at få lavet noget DC der kan bruges til at
lade batteriet med, og så have omkring 12-13 volt AC til lys.

Mvh
Ronni

Den orange er til ladelampen.
Når nøglen står i stilling 'On' er der forbindelse mellem rød og rød/sort.

Men det absolut nemmeste er at få fat på et laderelæ der ligner.
Hvis du vælger at lave noget selv, så dimensioner det så det kan klare min.
50V input.
Bare et råd :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Spændingsregulator ?
 > Den orange er til ladelampen.

Hej !

Problemet er der er intet der passer overens med den orginale,
spE6%ndingsregulatore kan man fE5% kastet i nakken, men de kF8%rer med 2
forbindelser fra generatoren, sE5% de kan ikke bruges her, jeg har selv
et mindre udvalg pE5% lager fra andre modeller.

Mvh
Ronni

Site Timeline