Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12

Ved ikke om dette er det rigtig forum til spørgsmål angående brugen af print-layout EAGLE 4.12

Se på linket her for printudlæg

Hvordan laves dette:

Vil du beskrive kommando rækkefølgende for at få som "Bottom_2" viser?

Med venlig hilsen

Monie

Reply to
Monie Jacobsen

"Monie Jacobsen" skrev i en meddelelse news:4139ef30$0$278$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Du skal bruge "polygon" funktionen og tegne omridset af den polygon du vil bruge til at fylde ud i. Du har nu en lysseblå streg, som du får ændret til fyldning ved at skrive "ratsnes" og trykke Enter. Jeg tager lige hurtigt lidt billeder og smider på nettet sammen med en trin-for-trin vejledning.

--
Thomas
Reply to

"Thomas Demant" skrev i en meddelelse news:413a2301$0$254$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Hurtigt var det nu ikke - jeg havde glemt det igen. Men her er det at finde:

Desuden har jeg lavet en PDF fil og uploadet i dk.binaer (Link: ) Håber det kan bruges.

--
Med venlig hilsen
Thomas Demant

"Thomas Demant" skrev i en meddelelse news:413a32eb$0$202$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

finde:

Til Thomas Demant Mange tak. Om det kan bruges JA! Jeg er meget ny bruger af EAGLE 4.12 Standart udgaven. Og som eksperimenterede radioamatør med call OZ2ZT og med mange projekter, har det længe været et stort ønske, at kunne lave sine egne printplader selv.

Kan du også beskrive trin for trin hvordan man laver en komponent? Det ville glæde mig og sikkert mange andre. De komponenter man bruger mest, kan de copy'ers over til egns f.eks: MinComp ??? Håber ikke det er for mange spørgsmål?

Med venlig hilsen Monie

Reply to
Monie Jacobsen

Hvordan sættes/markeres lus i EAGLE SE her:

Hvordan slettes udønsket kobberbane Se her:

Er ny bruger af EAGLE ;-)

Med venlig hilsen Monie

Reply to
Monie Jacobsen

Nej, det kan jeg desvaere ikke hjaelpe med. Men paa

er

der en henvisning til nogle support nyhedsgrupper for Eagle, hvor du helt sikkert kan faa svar (dog paa engelsk). Jeg er p.t. paa studietur, og sidder nu foran en somputer, indbygget i en stor traekasse, der skal have penge konstant. Saa jeg kan ikke rigtigt komme et svar naermere. Held og lykke med projekterne

--
Thomas
Reply to

Jeg er sikker på han vil møde større forståelse på

:)

Mvh Kimjand

Reply to
Kim Johan Andersson

"Thomas Demant" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

Tak for svaret Thomas Jeg vil se mig omkring.

Med venlig hilsen Monie

Reply to
Monie Jacobsen

Tak Kimjand

Jeg vil se hvor det giver bedste resultater.

Med venlig hilsen Monie

Reply to
Monie Jacobsen

"Monie Jacobsen" skrev i en meddelelse news:4139ef30$0$278$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Svarende jeg fik på news.cadsoft.de

Første svar:

Monie Jacobsen schrieb:

Easiest way is to simply route on the other layer (top). Then print the top layer together with the silkscreen for your documention so you see the wire that must be inserted there. Take care to enlarge the VIAs so that you can easily solder the jumper later (single sided boards normally need larger restrings). BTW, a "short circuit" is something different than a wire bridge (also often called jumper).

HELP RIPUP; HELP RATSNEST;

So you should read the tutorial, the manual (both available as PDF on CadSoft's website), and also look at the older messages in this group - you will learn a lot of useful things. Also get used to the online help (simply type HELP followed by a command keyword at EAGLEs command line).

Last tip: don't post such images as JPEG files (and then even without compression...). Reduce the number of colors (say, to 256 or even 16), then make GIF or PNG files. That's much more efficient.

--
Dipl.-Ing. Tilmann Reh
Monie Jacobsen