Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12

Ved ikke om dette er det rigtig forum til spørgsmål angående brugen af
print-layout EAGLE 4.12

Se på linket her for printudlæg www.sunwind.dk/bottom_1.jpg

Hvordan laves dette: www.sunwind.dk/bottom_2.jpg

Vil du beskrive kommando rækkefølgende for at få som "Bottom_2" viser?

Med venlig hilsen

Monie

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12
Du skal bruge "polygon" funktionen og tegne omridset af den polygon du vil
bruge til at fylde ud i.
Du har nu en lysseblå streg, som du får ændret til fyldning ved at skrive
"ratsnes" og trykke Enter.
Jeg tager lige hurtigt lidt billeder og smider på nettet sammen med en
trin-for-trin vejledning.

--
Thomas

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12
Hurtigt var det nu ikke - jeg havde glemt det igen. Men her er det at finde:
<http://www.dement.dk/eagle-fill
Desuden har jeg lavet en PDF fil og uploadet i dk.binaer (Link:
Håber det kan bruges.

Thomas Demant

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12

finde:
Til Thomas Demant
Mange tak. Om det kan bruges JA!
Jeg er meget ny bruger af EAGLE 4.12 Standart udgaven.
Og som eksperimenterede radioamatør med call OZ2ZT og med mange projekter,
har det længe
været et stort ønske, at kunne lave sine egne printplader selv.

Kan du også beskrive trin for trin hvordan man laver en komponent?
Det ville glæde mig og sikkert mange andre.
De komponenter man bruger mest, kan de copy'ers over til egns f.eks: MinComp
???
Håber ikke det er for mange spørgsmål?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12
Nej, det kan jeg desvaere ikke hjaelpe med. Men paa www.cadsoft.com er

der en henvisning til nogle support nyhedsgrupper for Eagle, hvor du
helt sikkert kan faa svar (dog paa engelsk). Jeg er p.t. paa
studietur, og sidder nu foran en somputer, indbygget i en stor
traekasse, der skal have penge konstant. Saa jeg kan ikke rigtigt
komme et svar naermere.
Held og lykke med projekterne

--
Thomas

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12

Jeg er sikker på han vil møde større forståelse på www.cadsoft.de :)

    Mvh
        Kimjand

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12

Tak Kimjand

Jeg vil se hvor det giver bedste resultater.

Med venlig hilsen
Monie

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12

Tak for svaret Thomas
Jeg vil se mig omkring.

Med venlig hilsen
Monie

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12
Hvordan sættes/markeres lus i EAGLE
SE her: www.sunwind.dk/lus.jpg
Hvordan slettes udønsket kobberbane
Se her: www.sunwind.dk/sletbane.jpg

Er ny bruger af EAGLE ;-)

Med venlig hilsen
Monie

Re: Spørgsmål til print-layout EAGLE 4.12

Svarende jeg fik på news.cadsoft.de

Første svar:

Easiest way is to simply route on the other layer (top).
Then print the top layer together with the silkscreen for
your documention so you see the wire that must be inserted
there. Take care to enlarge the VIAs so that you can easily
solder the jumper later (single sided boards normally need
larger restrings).
BTW, a "short circuit" is something different than a wire bridge
(also often called jumper).

HELP RIPUP;
HELP RATSNEST;

So you should read the tutorial, the manual (both available as
PDF on CadSoft's website), and also look at the older messages
in this group - you will learn a lot of useful things. Also get
used to the online help (simply type HELP followed by a command
keyword at EAGLEs command line).

Last tip: don't post such images as JPEG files (and then even
without compression...). Reduce the number of colors (say, to 256
or even 16), then make GIF or PNG files. That's much more efficient.

--
Dipl.-Ing. Tilmann Reh