spørgsmål om lodning

Jeg skal lodde et nyt jackstil på en ledning til et par ørepropper.Efter
afisolering fremkommer 3 små ledninger,blå,rød og guld.Når jeg har loddet
disse på er det ligesom at der er masse løse forbindelser.Disse 3 ledninger
er vel lakeret som isolering og nu kommer mit spørgsmål:Hvordan får jeg
disse "afisoleret" så jeg får bedst kontakt,uden at ødelægge disse
skrøbelige ledninger?

Brian

Re: spørgsmål om lodning
Hej Brian

Normalt brænder lakken væk når man lodder på dem.

Re: spørgsmål om lodning

Fyr godt op for loddekolben, tilsæt friskt tin og fortin enderne.

Det er nemmere hvis du starter helt ude i enden af tråden, så er der
lidt metal at få fat på og så bliver den varmet hurtigere op.

Hvis det ikke virker så prøv med en varmepistol eller en lighter.

Re: spørgsmål om lodning
Ganske enkelt: Tag et lille "fingerbF8%l", hE6%ld sprit i, tE6%nd spritten,
hold sE5% den lakerede ledning ind i flammen. NE5%r den bliver nE6%sten
rF8%dglF8%dende, tag sE5% ledningen hurtigt ud af flammen og dyp ledningen
hurtigt i spritten i fingerbF8%llet (eller hvad du bruger - jeg anvender
et lille skruelE5%g af metal). Det syder lidt et par sekunder. FE5%
hurtigt ledningen op (sE5% den ikke bliver rF8%dglF8%dende igen) og skrab s=
E5%
den forkullede lak af med en negl. - SE5%dan gjorde jeg ogsE5% i de go'e
gamle dage, nE5%r man skulle vikle spoler med litzetrE5%d til en
spolecentral.

God fornF8%jelse - Frej

Site Timeline