spørgsmål om filter design og implementation (matl ab)

Jeg vil gerne implementere et digitalt lavpas-filter (fixed-point
implementation).

Kravene til filtret er:

Pasbånd: 0-3700Hz
Max ripple i pasbånd:  1.5dB
Stopbånd starter ved: 4000Hz
Dæmpning i stopbånd: minimum 40dB
Samplefrekvens: 16000Hz

Jeg har prøvet forskellige filterdesigns i matlab og såvidt jeg kan se
er den "billigste" implementation en kaskadekobling bestående af
3 stk. 2. ordens elliptiske IIR filtre.

Prisen er ifølge MATLAB:

Number of Multipliers            : 15
Number of Adders                 : 12
Number of States                    : 6
Multiplications per Input Sample : 15
Additions per Input Sample       : 12

Nogen her i gruppen som har et bedre forslag?

Filtret skal implementeres i C, men jeg fik at vide at jeg skulle spørge
her.

Re: spørgsmål om filter design og i mplementation (matlab)
hej

Prøv programmet QED det har nogle gode bud, også kan du både få en .C
fil og en .dat fil til dit matlab :o)

/søren