spørgsmål ang. r/C nitro-bil

Hej, jeg håber det er den rigtige gruppe - ellers må i sige til.

Jeg har fået købt mig en Smarttech nitro-bil - og ja, det er ikke
superkvalitet, men den er billig
og nok til mig behov.

Jeg har fået motoren startet, men den hoster lidt i det, jeg har justeret
lidt frem og tilbage, og
sådan lidt efterhåden uklar om det eventuelt kan skyldes den blanding jeg
har købt? (hos den lokale
hobbypusher)

Bilen har kun kørt en 1/4 tank, hvor den kun har stået lidt i tomgang, og
har fået lidt gas hvorefter den går ud.

Jeg prøvede samme blanding i en anden nitro-bil, og den har lidt samme
effekt i den bil - svær at indstille
og hoster - går ud ved høj gas.
Skyldes det simpelthen dårlig indstilling eller er det brændstoffet den
eventuelt kan være galt med?
Hvad skal jeg have købt?
Den har en "cx-12" motor

mvh.
anders

Re: spørgsmål ang. r/C nitro-bil

Hej Anders

Er det en ny eller brugt

Da jeg købte min Savage21 (også nitro)
(http://www.rccaraction.com/rc/articles/hpi_savage.asp )
stod der i papierne at den skulle stå og køre i tomgang på
den første tankfuld - ved nr. 2 tank måtte man gerne
give lidt moderart gas - nr. 3 tank = køre stille og roligt

Hvis den er ny, skal den ha' rimelig fed blanding i starten

Hvor mange % er dit nitro ?

Mvh.
Brian S Jensen

Re: spørgsmål ang. r/C nitro-bil

Den er helt ny.

Jeg har meget svært ved at holde liv i den, selvom jeg skruer tomgangsskruen
i vejret
samt ændre luft/benzin-mængden. - og altså kun ved tomgang.

Den hoster en del, og hvis jeg nu f.eks. giver den et lille ryk med farten,
dør den - selvom jeg
har prøvet frem og tilbage med luftskruen og tomgang.

Jeg ved det ikke, jeg fik blandingen ved den lokale hobby-pusher - den
hedder:
GX-10 "Expert mix"

Kunne blandingen have noget at sige?
eller et det simpelthen mig, som ingen evner har i den retning?
Jeg har prøvet ved 2 nye, og resultatet er det samme.

mvh.
Anders

Re: spørgsmål ang. r/C nitro-bil
Det er helt normalt at en bil er dum de første par tanke. men køb en
kvalitets brændstof. ikke noget hjemmeblandet stads fra den lokale hobby
dims.
kig ind på www.rcfreaks.dk
så får du den hjælp du behøver.

Mvh Jacob "Rockwool"

Re: spørgsmål ang. r/C nitro-bil

Mon ikke dk.teknik.bil eller dk.fritid.bil er bedre? :-)