SoundBlaster Audigy 2 NX - problemer

Hej!

Har just anskaffet mig i titellinien stående dødsmaskine! Jeg havde tænkt mig at anvende den til nogle optagelser, men det er ikke problemet. Når jeg prøver at afspille musik/lyde sker der mærkelige ting:

Sættes kortet til 16 bit har jeg en knitren i venstre kanal, men ikke i højre.

Sættes kortet til 24 bit har jeg en knitren i højre kanal, men ikke i venstre.

Dette gælder hvis DVD-V, CD og MP3 afspilles. Anvendes DVD-A er der ingen problemer!?!

Jeg har anvendt både en bærbar (2,6 GHz, 265 MB RAM, USB2) og en stationær (2,4 GHz P4, 512 MB RAM, USB2) med samme resultat. Kortet er afprøvet med hovedtelefoner og surround. Det er kun frontkanalerne, der støjer, bagkanlerne er fine.

Ved nogen hvad problemet er, og hvordan det løses?

--
Mvh.
Anders