SOT23

Hej.

Jeg kunne godt bruge nogle BF199 eller lign. men i
SOT23 hus. Men hvad hedder de så?
Synes ikke rigtig Goggle giver mig noget.

--
MVH.
Finni

Re: SOT23
Hej Finni

Kan du måske bruge info fra denne side?

http://www.ginko.de/user/franz.hamberger/infobase/charts/smdcode/cg.html

Mvh Hauge

Ps.: Fandt det via Google, 3. link med søgning på "bf199 smd" ;o)

Re: SOT23

Tak for svaret Hauge.
De sider har jeg også fundet men synes ikke
de giver svar.
BF199 er slet ikke nævnt.
Eller skal jeg bare have stærkere briller?

--
MVH.
Finni.

Re: SOT23

Fra siden jeg linkede til:

3 SOT-23 BFS20 FER VAL ZE BF199 Ztx96

Jæps ;o)
Anden linje i G1-feltet, under:
__
Vergleichstyp
Equivalent Device
__
Der står BF199

Håber det kan hjælpe lidt.

Kan sagtens være jeg misforstår skemaet, men det håber jeg da ikke.

Mvh Hauge

Re: SOT23

næh du har selvfølgelig ret.
Alle de sædvanlige pushere har den ikke.
Har du nogen ide om hvor den kan fås?

--
MVH.
Finni

Re: SOT23

Hvad med en BF570?

Re: SOT23

Tak for det Max.
Rent datamæssigt er det helt fint, men det ser ud som om den er ligeså svær
at skaffe som bfs20.
Mærkeligt der ikke rigtig er nogen der har sådan noget. Det er måske fordi
de mest bruges til fabrikation.

--
MVH.
Finni

Re: SOT23

Nej, problemet er at du åbenbart ikke handler de rigtige steder.
Jeg har bemærket at du er meget aktiv på byggeområdet og
derfor bør du se at få adgang til at handle et proffesionelt
sted hvor de lagerføre et enormt sortiment. Et sådant sted
kunne være http://dk.rs-online.com
Der har en BFS20 varenummer 169-3827, er på lager og
koster 1,95 kr. ved 1 stk.

Re: SOT23

Har skam været kunde der.
Men da jeg nedlagde mit cvr. ville de ikke længere handle med mig.
Og iflg. deres hjemmeside handler de stadig kun med erhvervskunder.

--
MVH.
Finni

Re: SOT23
Hej Finnie

Ja, men du må da kende en der har et CVR nummer du kan bruge.
Hvis du bor i et ejendomskompleks har viceværten måske et, ellers
er den lokale købmand en mulighed og så vidre.

DC/DC konverter
Hel alle

Jeg sidder pE5% bedste beskub og roder lidt med at konstruere et lille
audio projekt for hyggens skyld, sammensat af fE6%rdige kits og egne smE5%
konstruktioner. Jeg er rendt ind i at min forelF8%bige portefF8%lge af
moduler alle kF8%rer pE5% 12V, bort set lige fra en enkelt baseret pE5%
OP-amps der vil have B1%15V.

Tanken var, at den sjoveste og mest lE6%rerige mE5%de at gF8%re det var at
konstruere en lille konverter, der kan konvertere mine 12V til B1%15V.
Mere interessant end at bygge en rE6%kke smE5% strF8%mforsyninger til hvert
forsyningkrav, eller en kompliceret strF8%mforsyning der kan levere alle
F8%nskede spE6%ndinger.

SE5% mit spF8%rgsmE5%l er om nogen her kan/vil vurdere om konstruktionen p=
E5%
http://www.try2.info/Converter.png, stE6%rkt inspireret af
http://w1.859.telia.com/~u85920178/power/vconv_01.htm , vil virke? Er det
for naivt tE6%nkt? Mangler der noget? Er der en nemmere mE5%de at gF8%re de=
samme pE5%, uden at kF8%be sig fattig i specialkomponenter?

PE5% forhE5%nd tak
JF8%rgen Mangor Iversen

Re: DC/DC konverter
Hej Jørgen

Hvorfor dit indlæg er endt som en tråd under mit indlæg ved
jeg ikke, men egentlig skulle dit spørgsmål jo have sin egen tråd.

Jeg ville ikke lave noget konverterværk til at drive audiokredsløb
med, jeg ville om designe kredsløbet så den OP-amp kunne
køre på 12V forsyningen.

Re: DC/DC konverter
Hej Max

Jeg mE5% fE5% bedre styr pE5% trE5%dene. Har du et bud pE5% hvordan jeg f=
F8%lger dit
forslag? Litteraturen her pE5% adressen mener at B1%15V er eneste bud pE5%
op-amps.

JF8%rgen

Re: DC/DC konverter
Hej Jørgen

Prøv at kikke på denne her konstruktion der viser den samme konstruktion
lavet bårde til split supply og single supply.

http://sound.westhost.com/project06.htm

Re: DC/DC konverter
Hej Max

Flytter det ikke bare mit problem? I stedet for at skaffe B1%15V, skal jeg
i stedet skaffe +30V? Eller er jeg bare for trE6%t nu?

JF8%rgen

Re: DC/DC konverter
Hej Jørgen

Du behøves ikke +30V, den køre fint på +12V.

Re: DC/DC konverter
Hej Max

SE5% vidt jeg kan gennemskue pE5% http://sound.westhost.com/project06.htm ,
sE5% er ben 4 blot fF8%rt til stel i stedet for til -15V. Hvis jeg forsyner
en opamp pE5% den mE5%de med blot +12V, hvad kan jeg sE5% forvente at det g=
F8%r
ved lydkvaliteten?

JF8%rgen

Re: DC/DC konverter
Hej Jørgen

Nej, det er ikke det hele, man lægger halv forsyningsspænding ind på
ben 3 for at få OPampen til at arbejde midt i forsyningsområdet og
da man så får DC på indgangen er der sat en DC blokker kondensator
ind i indgangen.

Hvis du kan har små signaler, ja så vil du ikke opdage nogen forandring
i lydkvaliteten. Den viste RIAA har jeg bygget nogle stykker af
efterhånden,
de giver en rigtig god lyd når man putter dem i sin PC.

Her er løsningen der sidder i min PC

http://www.sandcastle.dk/pages/RIAA-PC-PCB-FINAL.htm

Re: DC/DC konverter
For lige at runde det pE6%dagogiske aspekt af, er der nogen der har et bud
pE5% om ovenstE5%ende rent faktisk vil virke?

JF8%rgen

Re: SOT23
Hej Finni

Jeg har ikke tjekket data, men kan BF840 bruges?

http://kortlink.dk/5u7s

Eller BF799

http://kortlink.dk/5u7t

Mvh Hauge