Sony STR-GX311

Jeg har tiltusket mig en defekt Sony STR-GX311 receiver. Den kan ikke
drive en hF8%jtaler, men det gE5%r med et par hF8%retelefoner. Jeg kan skru=
op og ned men den kan ikke forstE6%rker lyden. Alt andet ser ud til at
virke: radio, balance, bas/treble og loudness. Jeg har ogsE5% testet
input valgmulighederne og de virker ogsE5% fint. Ligeleden har jeg test
forsyningsspE6%ndingerne og de er normale. Der er umildbart ikke noget
der er brE6%ndt af.
Hvad tror I der er galt?

Se evt service manualen her:
http://www.myupload.dk/showfile/131173856dd.pdf

Hilsen Mikkel

Re: Sony STR-GX311

Defekt udgangstrin?
Defekt udgangsrelæ?

R726 og 727 er vel hele ?

Har du +/- 43 volt til udgangstrinnet?

Trækker Ry701 (udgansrelæet)?

Hvad med din "speakers" knap (s701), virker den?

Har du et scope?

Re: Sony STR-GX311
On 28 Dec., 22:35, "Klaus D. Mikkelsen"

Hej Klaus og tak for hjE6%lpen

Ja, det tror jeg men ved ikke hvad jeg skal lede efter.

Det kan det vel ikke vE6%re nE5%r der er lyd i hF8%retelefonerne?

Ja, jeg mE5%ler 0,4 ohm

Nej 34v.

Ja, det skulle jeg mene nE5%r der er lyd i hF8%retelefonerne

Ja, den kan tE6%nde og slukker for den brummelyd jeg nu kan hF8%re fra
hF8%jttaleren.

Ja en gammel sag.

Hvad siger det dig?

Hilsen Mikkel

Re: Sony STR-GX311

- cut -

- cut -

Prøv lige at mål AC hen over spændingsforsyningen til udgangstrinnet.
Der bør være noget lignende 43 VDC, men dine store lytter er nok kogt
ud, så du har en fandens mase rippel hen over forsyningen.

Re: Sony STR-GX311
On 29 Dec., 05:57, "Klaus D. Mikkelsen"

Hej Igen

Der er ingen ripple (1-200mV). Ved af koblet forsyning er spE6%ndingen
34 V :-|
Underligt!

Mikkel

Re: Sony STR-GX311

Prøv lige at checke R745 og R749, 33 ohm. De forsyner indgangstrin og er
fælles for begge kanaler. Så hvis du har samme fejl i begge kanaler var det
måske et godt bud.

De 34 V er nok bare 'gammel strøm' på ladelytterne. :-)  Men der skulle
gerne være de ca. +-43 V når den er tændt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Sony STR-GX311

Okay, det vil jeg prF8%ve nE5%r jeg kommer hjem i aften.
Hvis det viser sig at det er transformatoren, hvor kan man sE5% kF8%be en
ny og kan det overhovedet betale sig.

Mikkel

Re: Sony STR-GX311

Det tror jeg ikke det er. Der sidder godt nok en termosikring i mange
trafoer, men den sidder altid på primærsiden, så hvis den er gået, så er
hele apparatet dødt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Sony STR-GX311

Jeg startede fra en ende af og teste alt! Fandt en lF8%sforbindelse og
sE5% virkede den.
Tak for hjE6%lpen alle sammen.

Mikkel

Site Timeline