SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)

Hej igen !

Jeg skrev ind tidligere på måneden ang min SONY radio som ikke ville huske
de indkodede frekvenser over en længere tid. Jeg har taget nogle billeder af
indmaden, som kan findes på  http://kmohn.1go.dk /
Jeg synes desværre ikke der er noget derinde der ligner et batteri.
Billederne fylder til sammen 1.6 MB... så det tager lige lidt at hente
(sorry)

håber der er en der kan hjælpe...

----
tidligere besked

Jeg har en ældre Sony radiomodtager. Fra den gang de ikke var indbygget i
forstærkeren... Mit problem er at når  jeg nu koder kanaler ind, og har den
slukket et stykke tid, så har skidtet glemt/reset alle kanalerne når man
tænder igen... hvad kan gøres... eller er det reperation, og kan det betale
sig ??

på forhånd tak...

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)
af

Jeg tror måske også snarre det er en eeprom... er der ikke en lille 8 benet
ic i fronten med 24lcxx eller 93Cxx eller noget ?

Kasper

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)
benet

Her stopper min tekniske kunnen... Jeg kan ikke lige få skruet fronten
af....  desværre

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)
af

Du skal se på printet der er monteret i fronten af kassen.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

OK,  jamen jeg går i krig så...   :)

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)
SÅÅÅ
Nu tror jeg jeg fik den af....  nu håber jeg bare jeg kan finde en plads til
alle de skruer der skulle ud først...

men jeg har taget et nogle billeder af fronten http://kmohn.1go.dk /

der er en 8 benet dims...

nogen forslag ?

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)
Hej!

Den runde dims yderst t.v. på første billede er en backupkondensator! Mål på den
1) når du lige par pillet stikket ud og 2) efter nogen tid.

Falder spændingen henover den?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)
Har desværre ikke udstyr til målinger

på den

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)
af
Denne maa det vaere stroem paa, for att minnet skal virke. Tror jeg. Om det
er ett batteri eller en kondensator vet jeg ikke, kanskj er det noe midt i
mellom.
http://www.hot.ee/hotvedt/IMG_1078.jpg
-
Henning.
-

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)

Den lille sorte dims mrk C701 ude til ventre for displayet er dit
"batteri" - det er en backup-lyt.

Skiiiiift.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)

Brinck eletronik i Kbh ??

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)

Tjaeh. Måske BRINCK. Prøv.

Er det håbløst kan jeg godt sælge dig en.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)

Hej igen !
Nu synes jeg det ligner et slags batteri, som er skubbet ind
(http://kmohn.1go.dk /) på den runde C701. men hvis jeg skal skifte den, skal
hele kombonenten så lodes ud af printpladen, eller er det mig der synes den
batterilignende ting sidder godt fast ?!  (sorry for being a noob)

og hvor meget skal du ha for en lille fætter som den !?

tak..

Re: SONY radiomodtager (att. Klaus og andre) :-)

Det er en kondensator der er loddet fast