Sony monitor uden vertikal hold/sync

Hej!

Jeg roder med en HP D2846 21" monitor, som i virkeligheden er en Sony med
SCC-L04G chassis (siger sikkert ikke så meget).

Problemet er at billedet ruller vertikalt og jeg kan simpelthen ikke finde
fejlen. Jeg har kigget efter defekte lytter og prøvet med en anden vertikalkreds
- ingen ændring. Jeg ved at fejlen er på linie- og rammedelsprintet da jeg har
prøvet at sætte det i en anden monitor, og fejlen fulgte med.

Her er et billede af omtalte print:

http://www.student.dtu.dk/~s960674/Monitor.jpg

Sync'en vandrer ind i en kreds, CXA2043Q, som jeg tidligere har skiftet pga.
afbøjningsproblemer. Det er en deflection processor til ca. 600,- :-(

Jeg har en ekstra af disse som jeg kunne prøve med, men den er iloddet og SMD...
Håber den kan overleve proceduren... Det er den kvadratiske fætter til højre i
billedet.

Gode idéer modtages med kyshånd!

Re: Sony monitor uden vertikal hold/sync

vertikalkreds
har
pga.

Av,  sig til en anden gang du skal bruge denne kreds, jeg kan skaffe den til
200 kr + moms.

Har du lige skiftet den, eller er det længe siden ?  Det er normalt den der
fejler og får billedet til at rulle. Hvis du lige har skiftet den, kan du
opleve at det er nødvendigt at køre Sony´s DAS software (Digital Alignment
Software), som ligger kode ind i den serielle eprom der normalt sidder tæt
ved. Du kan evt. flytte den fra en tilsvarende monitor for at teste koden.
Mener det er en 24C16.
Check også 9V forsyningen til kredsen.

mvh. Casper

Re: Sony monitor uden vertikal hold/sync
Hej!

Det er over et år siden nu, så prisen har nok ændret sig :)

Anede mig. Sync fra vga-stikket løber direkte ind i denne kreds og så kan man jo
ellers kun gætte hvorfor der ikke sker mere :-/

Okay. Er det noget software man kan komme i nærheden af som almindelig dødelig?
Anyway, da jeg skiftede den sidst havde jeg ingen problemer bagefter, så det kan
man jo håbe er tilfældet igen :)

Will do.

Nå, så vil jeg forsøge at lodde den ud af donormonitoren og se om den overlever.
Heldigvis har jeg det "gode" loddetin med lavt smeltepunkt så kredsen burde
kunne klare det...

Re: Sony monitor uden vertikal hold/sync
Hej!

Så er CXA2043Q blevet iloddet og nu virker monitoren perfekt. Det blev heldigvis
ikke nødvendigt at bruge Sony's DAS software :)