Sony KV-X2973E : Diverse fejl

Jeg sidder p.t. med sådan en svend på operationsbordet.
Dette TV er jo ikke af nyere dato, så der er garanteret en håndfuld
standard-komponenter, som man plejer at skifte ved service (som Geisler ofte
informerer om m.h.t. B&O o.a. TV). Sikkert en god håndfuld kondensatorer +
div.

De fejl jeg umiddelbart kan konstatere er følgende :

1 : Billedstørrelsen (både horisontalt og vertikalt) varierer en smule,
afhængigt af lysstyrken på skærmen.

2 : Billedet er lidt uklart i hjørnerne af skærmen. Det ser ud som om at
farverne er lidt ved siden af hinanden.

3 : Når der er et stabilt signal, som f.eks. "prøvebilledet" fra min Grundig
video, ser det ud til at TVet "låser" på billedet i forsøg på at gøre
billedet mere stabilt. Imidlertid har det den funktion, at hver anden linje
får en meget kraftigere lysstyrke, og forårsager "efterslæb" til højre for.

Hvis der er nogle der kan nogle gode tips i.f.m. disse fejl, så er jeg meget
lydhør.

Desuden er jeg meget interesseret i en servicemanual, hvis der er nogen der
ligger inde med en sådan.

/Morten

Re: Sony KV-X2973E : Diverse fejl
ofte

Kan skyldes dårlige kondensatore i strømforsyning.

--
Hilsen
   Peter N Petersen