Sony KV-29X1E tv går ud

Jeg har det her Sony tv som efter ca. 1 time begynder
at lave vandret flimmer i korte glimt sammen med en diamant
lignede skarp hvid flimmer midt på skærmen, når dette har
stået på i et minuts tid med 10 sek. mellemrum, går tv'et helt ud, og den
røde stand-by diode
blinker 2 blink pause 2 blink osv. Tv'et kan nu kun tændes igen hvis
jeg først afbryder det på enten power-knappen eller på stikkontakten.
Når Tv'et har været slukket i 10 sek kan det køre i måske 5 min. igen
før fejlen kommer igen. Når det har stået længe kan det igen køre en time
før fejlen kommer.

Har nogen et tip ? Jeg har ikke åbnet det, da jeg ikke ved hvad jeg skal
kigge
efter, ved ikke hvad der gør hvad i et tv, men har da rodet og loddet i
mange
ting gennem tiden.

Morten

Re: Sony KV-29X1E tv går ud

Start med, at tage bagbeklædningen af! :o)

Derefter: Frem med loddekolben og omlod alt, hvori der enten er iloddet
noget tungt, noget der bliver varmt, samt de lodninger, der ser grimme ud.
Jeg ville især (i første omgang) koncentere mig om linjedelen og PSU.

Hilsen
Lars

Re: Sony KV-29X1E tv går ud

Ok, jeg skal ikke pille glasset af ?  ;-)

Jeg skiller den ad med det samme, mens du skiver hvad der er hvad ikke ? :-)

Re: Sony KV-29X1E tv går ud

ud.
:-)

Det Lars skriver er at du skal omlodde de tunge komponenter, altså trafo'er/
spoler
og i princippet de dele der sidder i nærheden af dem (for at lette
forståelsen).

Omlod også BU'en, stor transistor på køleplade.

Mvh
Gert K.

Re: Sony KV-29X1E tv går ud
Den fejl du nævner skyldes en dårlig forbindelse inde i tunerprintet
(øverste venstre hjørne)

mvh

EP