Sony KV-29X1E tv går ud

Hej

Jeg har det her Sony tv som efter ca. 1 time begynder at lave vandret flimmer i korte glimt sammen med en diamant lignede skarp hvid flimmer midt på skærmen, når dette har stået på i et minuts tid med 10 sek. mellemrum, går tv'et helt ud, og den røde stand-by diode blinker 2 blink pause 2 blink osv. Tv'et kan nu kun tændes igen hvis jeg først afbryder det på enten power-knappen eller på stikkontakten. Når Tv'et har været slukket i 10 sek kan det køre i måske 5 min. igen før fejlen kommer igen. Når det har stået længe kan det igen køre en time før fejlen kommer.

Har nogen et tip ? Jeg har ikke åbnet det, da jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter, ved ikke hvad der gør hvad i et tv, men har da rodet og loddet i mange ting gennem tiden.

Morten

Reply to
Morten Larsen

Start med, at tage bagbeklædningen af! :o)

Derefter: Frem med loddekolben og omlod alt, hvori der enten er iloddet noget tungt, noget der bliver varmt, samt de lodninger, der ser grimme ud. Jeg ville især (i første omgang) koncentere mig om linjedelen og PSU.

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Ok, jeg skal ikke pille glasset af ? ;-)

Jeg skiller den ad med det samme, mens du skiver hvad der er hvad ikke ? :-)

Reply to
Morten Larsen

Morten Larsen skrev:

ud.

:-)

Det Lars skriver er at du skal omlodde de tunge komponenter, altså trafo'er/ spoler og i princippet de dele der sidder i nærheden af dem (for at lette forståelsen).

Omlod også BU'en, stor transistor på køleplade.

Mvh Gert K.

Reply to
GK

Den fejl du nævner skyldes en dårlig forbindelse inde i tunerprintet (øverste venstre hjørne)

mvh

EP "Morten Larsen" skrev i en meddelelse news:4177d134$0$284$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Reply to
EP