SONY KV-29F2

Hej...

OvenstE5%ende TV har tjent os godt i ca. 10 E5%r, men nu er der opstE5%et
et
problem.

NE5%r jeg tE6%nder kommer lyden men billedet udebliver - skE6%rmen er
underlig lys og der kommer af og til nogle linjer, i forskellige
farver, som vandre ned over skE6%rmen. Derefter gE5%r tv'et ud og den
rF8%de
diode foran blinker 2 gange hurtigt efter hinanden og sE5% en pause pE5%
ca. 3 sekunder og derefter 2 hurtige blink, pause osv.

Hvis jeg slukker pE5% kontakten og tE6%nder igen kan jeg af og til vE6%re
heldig, at billedet kommer og bliver, men som regel fF8%rst efter 5 - 8
gange tE6%nd/sluk.

Er der en venlig sjE6%l med teknisk kunnen, som kan give et godt rE5%d?

Kh. John Quist

P2E%S. Jeg er i F8%vrigt ikke bange for at stF8%ve loddekolben af og
udskifte komponenter, hvis det kan afhjE6%lpe problemet!

Re: SONY KV-29F2

Hej...

diode foran blinker 2 gange hurtigt efter hinanden og så en pause på
ca. 3 sekunder og derefter 2 hurtige blink, pause osv.

Sakset fra "Sony blinking codes":
"TWO Blinks---B+ over current protection (OCP) , unit goes to the standby

mode then displays the 2 blink fault. Could be a short in the power supply
of

any of the circuits."

Ved ikke om det er til nogen hjælp.

mvh Ebbe

Re: SONY KV-29F2

Hej Ebbe.

Faktisk har jeg selv ledt efter kodens betydning, men uden held. SE5%
tak for det. Derudover ved jeg ikke hvad jeg ksla bruge det
til?!?  :-)

Har funder ud af, at nE5%r jeg banker let med enden af en skruetrE6%kker
pE5% E9%n bestemt komponent pE5% printet tE6%nder skidtet igen. Det er dog
lidt irreterende at skulle hive hele bagbeklE6%dningen af for et fE5% liv
i dyret!  :-) SE5% jeg tror nok, at jeg mE5% invistere i et nyt...

Kh. John

Re: SONY KV-29F2

Det er der da ikke grund til, du har jo selv fundet fejlen. Frem med
loddejernet og omlod omkring den bankefølsomme komponent, så kan dimsen
nok holde nogle år endnu.

--
Vy73 de OZ1GNN

Re: SONY KV-29F2
Hej Christian.

Tak for de opmuntrende ord.

Jeg har prF8%vet at rokke med dimsen med fingrene, mens jeg har billede
pE5% tv'et og der sker der ingenting, men nE5%r jeg slE5%r med enden af
skruetrE6%kkeren flimre tv'et som normalt, nE5%r jeg ikke kan tE6%nde det.
Dette ser jeg som et udtryk for, at det ikke er lodningen, men noget
inde i komponenten, som har har en lF8%s forbindelse el. lign?!? (Blot
lomme-mekanisk viden...)

Problemet er videre, at komponenten er ret stor, sE5% nE5%r jeg dasker den
kan det lige sE5% vel vE6%re en anden dims pE5% printet, som fE5%r de
livsgivende stF8%d... - tE6%nker jeg.

Kh. John

Re: SONY KV-29F2

Hej Christian.

Tak for de opmuntrende ord.

Jeg har prøvet at rokke med dimsen med fingrene, mens jeg har billede
på tv'et og der sker der ingenting, men når jeg slår med enden af
skruetrækkeren flimre tv'et som normalt, når jeg ikke kan tænde det.
Dette ser jeg som et udtryk for, at det ikke er lodningen, men noget
inde i komponenten, som har har en løs forbindelse el. lign?!? (Blot
lomme-mekanisk viden...)

Problemet er videre, at komponenten er ret stor, så når jeg dasker den
kan det lige så vel være en anden dims på printet, som får de
livsgivende stød... - tænker jeg.

Kh. John

Det er med stor sandsynlighed, at Christian's råd kan bruges. Det er i
nærheden af komponenten du banker på, der er en kold lodning, revnet
printbane, eller lignende. Ud med printet om muligt, og så er en luplampe
ikke at foragte. ( ihvertfald i min alder, hi )

mvh Ebbe

Re: SONY KV-29F2

du er godt klar over at der er _højspænding_ inde i dit fjernsyn når det er
tændt ik???
at rokke med komponenterne med fingrene er pi*** farligt!!!!!
syns bare lige du skulle vide det!

Rasmus
Re: SONY KV-29F2
r det er

Hej Rasmus.

Jo jeg er klar over det, men det er nu rigtig godt du skriver det
aligevel, nE5%r andre lE6%ser indlE6%get. Tak for det.

Men dimsen sidde pE5% printet og hF8%jspE6%ndingen findes vel kun omkring
rF8%rets munding... eller hva'?

Kh. John

Re: SONY KV-29F2
Nej, området omkring transformeren, hvorfra der udgår en kraftig rød ledning
er bestemt også et område hvor man skal holde fingrende fra!

Nu skriver du i dit tidligere indlæg at det er en ret stor komponent du
banker på,
det skulle vel ikke være før omtalte trafo?
Hold op med at banke på printet og omlod istedet trafo'en og området omkring
den, så er der god sandsynlighed for at du får liv i kassen igen!

Mvh
Gert K.

Site Timeline