Sony KV-25R1E

Hej igen !

Andet fjernsyn, andet problem.....
Man skulle tro der blev spredt virus via antennenettet ;-) Flere
kolleger har fået fejl på deres fjernsyn i løbet af denne uge....incl.
mit eget MX-6000 - se anden "tråd"

I aftes kom min ældste datter og sagde hendes fjernsyn var gået i
stykker.

Slukkede på kontakten og tændte igen. Fjernsynet startede normalt.
Efter er kort stykke tid blev billedet blåt et par sekunder, hvorefter
det gik i std.by og std.by led'en begyndte at blinke. 6 blink og en
pause på et par sek. og derefter 6 blink igen osv.
Hun har desuden klaget over at der er begyndt at gå længere og længere
tid før der kommer billede på når man tænder fra std.by.

Gode forslag ?

Jens

Re: Sony KV-25R1E

"> Slukkede på kontakten og tændte igen. Fjernsynet startede normalt.

Har du haft liv i det igen ???

Ellers tjek transistorne til de 3 farver...  nok ikke den blå der er defekt
jo...

måske en af dem derer kortsluttet, finder du sådan en der er det, så er der
sikkert en sikring / sikringsmodstand på den 80-100V der går op til det
print der skal udskiftes...

bare en ide....

Glædelig jul (uden tv)

Kasper

OT: Virus via antennenettet Re: Sony KV-25R1E

Det bliver der også.
Det hedder blot ikke virus, det bliver kamufleret u´nder et eller andet
fancy navn.
Men virkningen er den samme.
Folk bliver underlige af det.

Personligt så kalder jeg det 'Dårlige udsendelser'

og jeg må tilstå at jeg selv falder i fælden en del

mvh Uffe Bærentsen

Site Timeline