Sony KV 2513E - just. af billed overlay

Jeg har forgæves forsøgt at finde et diagram til et Sony KV 2513E TV ... og
så må man jo prøve det bedste man har lært (og ja .... det er nogle år siden
jeg sidst rep. TV :-)

Problemet er at billedet vertikalt ser ud som om det er sammensat at 2
billeder.
1 del neders som er normal - kraftigt lys stribe - 2 del øverst som er lidt
lysere end normalt.
Billedet er som sådant korrekt (altså ingen overløb ellr sync striber) - det
ser blot ud som om det er klippet over og ikke sat ordentligt sammen.

Har prøvet at finde en dårlig komponent med kølespray, uden dette er
lykkedes
Derfor antager jeg at der er tale om et justeringsproblem eller pot. fejl..
Men jeg har forgæves ledt efter en justering ... og altså ingen fundet.

Er der en der tilfældigvis kan give et lille hint om hvor jeg kan justere
dette ?

MVH Anders

Re: Sony KV 2513E - just. af billed overlay
Hey...

øhm.. servicemenuen ???

--
Mvh Kasper

Re: Sony KV 2513E - just. af billed overlay

Desværre .. der kan kun stilles lyd & billed. Ingen justeringer overhovedet.

Re: Sony KV 2513E - just. af billed overlay
http://www.fixyourowntv.com/menusony.html

men skriv værdierne ned inden du ændre....

--
Mvh Kasper

Re: Sony KV 2513E - just. af billed overlay
Hej!

Skift foreløbigt lytterne i vertikaldelen. Man justerer normalt ikke "bare" fejl
væk i fjernsyn.

--
Mvh, Kim Voss Schrader