Sony E500 - Brightness ?

Hej Eksperter

Jeg har en Sony Multiscan E500 monitor, der ikke kan justere nok ned for
brightness med 'menu'-knappen.

Jeg håber at man kan flytte base-brightness-indstillingen på en trimmer
indeni kabinettet, men jeg vil gerne guides 'hvor jeg skal skrue' inden jeg
piller bagklædningen af..

Hvor skal jeg regne med at justere?
  på potmeter mærket? / placering? ?
  på højspændingen?
  eller hur?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Sony E500 - Brightness ?
Hej.

Lyder som ca samme fejl jeg har på min E500.

Har du også retrace linjer, eller er det ikke så slemt endnu ?

Du kan ikke stille brightness inde i kassen, skal gøres via et kabel og
noget das software.

Ellers kan du altid lodde en modstand i.

http://www.hutzelman.com/web/pages/hardware/Mods/SonyCRT /

Mvh
Ronni

Re: Sony E500 - Brightness ?

Nej, jeg har ingen linjer endnu...

Surt - 'moderne tider' (ligesom bilen - er kan man
hellerikkeørenogetsomhelst uden...)

Fin beskrivelse - det tør jeg godt give mig i kast med ligeomlidt   :-)

Jeg vender tilbage når jeg har haft låget af

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Sony E500 - Brightness ?
Hej!

Yes, yes, det liger præcis det jeg forestillede mig i mit hovede :)

Har faktisk lavet nogle stykker af disse monitorer. Uheldigvis var
afbøjningsprocessoren en stor fejlkilde, og den koster ca. 600,-
hvorefter den skal loddes i (fine pitch) :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Sony E500 - Brightness ?

... og det funker ...

Det største problem var at få pillet svøbet af, men det lykkedes med en
køkkenkniv.

Jeg satte 10 Megaohm bagpå R459 som vist og
nu skal 'brightness' stå på 89% for et passende lyst billede.

Jeg er da glad for at jeg ikke havde 6M8 på lageret, da effekten havde været
i overkanten

Umiddelabart skal farverne trimmes lidt, men billedet er bedre end før jeg
pillede...

Tak for hurtig hjælp  :-)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Sony E500 - Brightness ?
... og det funker ...

Det viste sig håbløst at stille farverne - især de grå områder blev for
mørke

Jeg pillede igen, så parallelmodstanden blev ændret til 30M,
og nu skal 'brightness' stå på 36% for et passende lyst billede.

fyi: R457 og R459 sidder i serie - det giver "20M før".
De 20M er nu ændret til 17M5, med en rigelig effekt på skærmbilledet!

...og nu skiller jeg ikke monitoren ad flere gange i dag...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Site Timeline