Sony CRT skærm med uldent billede

Halløjsa

Jeg har en Sony skærm stående der har stået ude i frostvejr et par nætter og
derved (det går jeg næste udfra er grunden) har den fået et uldent billede
på den måde at der ligger en belægning på indersiden af frontglasset der
ligner fugt e.l.
Hvordan får man sådan noget væk?

Jeg er faktisk ikke klar over om det frontglas er en del af billedrøret
eller hvordan det nu er opbygget, men jeg gider næsten ikke skilde det hele
ad hvis det er noget velkendt der ikke kan fjernes.

Peter

Re: Sony CRT skærm med uldent billede

Der plejer ikke at være andet glas end billedrøret.
Hvis der kunne komme fugt ind i billedrøret, ville elektronerne fra kanonen
ikke kunne nå frem til fosforet på indersiden, så det er næppe det.

Mon det fordamper til foråret? :-)

Leif

Re: Sony CRT skærm med uldent billede

og
hele

Hvis ikke allerede det er væk nu, skal du rense focusforbindelserne for
skidt og fugt.Evt. justere focus

Mvh. Uffe Ravn

Re: Sony CRT skærm med uldent billede

Hej Uffe.
Nej det har ikke noget at gøre med fokus, jeg prøvede at gøre meget ud af at
forklare at det altså ar en belægning på indersiden af klasset - også altså
ikke et fokus problem.
Jeg bruger den som værkstedsskærm fordi den ikke er ret dyb

Peter

Site Timeline