Sony cd player (CDP-H300) slukker helt efter et par sange og kan jeg sætte egne enheder på et System Control 2 kabel?

Hej Ng.

Vores ellers dejlige minianlæg's cd player [ CDP-H300 ] er begyndt at stoppe
spontant med at spille efter et par sange eller 4.

Det virker som om al strøm forsvinder fra den(ingen display, ingen cd-motor
kører osv.) men lidt venten, så virker den igen.
Nogen der kender til lige netop det problem med den her model eller et
hurtig fif om hvor fejlen evt. kan være?

Er jeg evt. i stand til at sætte en f.eks. bærbar's lyd/line out eller  et
cdromdrevs lydudgang til et sådan "Sony System Control 2" kabel og hvad er
hvad i sådan et kabel?

Det er super hvis i kan hjælpe med en af delene inden nytårsaften.

/Johnny

måske en løsning..
Jeg fandt et enkelt sted efter mange timers søgning hvor de beskriver hvad
der er galt, men jeg kan ikke tysk overhovedet.
Fortæller de blot om fejlen eller er der en løsning på problemet?

http://www.techinfonet.ch/rep_tipps/sony/cdp-/cdp-h/sony%20cdp-h300.html

/Johnny

Re: måske en løsning..

Begge dele.

Der sidder er relæ i forstærkeren mærket RY901, det styrer forsyningen
til CD afspilleren. Der opstår der dårlige forbindelser omkring. Lod
relæet efter og se om det ikke kommer til at virke igen.

Re: måske en løsning..

Hej Klaus

Super!! er der nogle kendetegn på sådan et relæ, altså hvordan ser den ud,
bare så jeg ikke er nød til at skrue alle printmodulerne ud for at læse på
komponenterne.

/Johnny

Re: måske en løsning..

Jeg gætter på at der ikke er mange relæer i sådan en karl. Samtidigt vil
det nok sidde i nærheden af, hvor CD stikket går ind...

Re: måske en løsning..
Hvis det er nemmere for dig at læse engelsk, kan du prøve at fodre
Babel-programmet på altavista.com søgemaskinen med teksten. Det bliver
ikke nemmere at forstå, men det er på engelsk da :-)

Mvh
John Smith

Site Timeline