SONY 19" CRT G420 MONITOR måske defekt?

Hej NG

Jeg har gennem 3-4 år haft en Sony monitor jeg har været usædvanlig glad for. Mit problem (ellers dens) er, at den nu sommetider er begyndt at knitre, hvorefter billedet skifter mellem at være ude af focus og derefter igen i focus. En gang imellem (det er dog ved at være noget tid siden), kan billedet også finde på at rykke sig "tilbage." Det ser ud som om at billede forsvinder et par cm bagud ind i skærmen hvorefter det bringes frem til front og focus igen.

Jeg har ingen ønsker om at udskifte denne ellers fine monitor. Kan i diagnosticere den og kan den laves ville jeg blive enormt glad. Er det for avanceret et problem for en klovn som undertegnede, hvem kan i så fald tilbyde at fixe problemet.

Med håb om lidt hjælp.

--
Mvh
Kenneth Østergaard

Det lyder umiddelbart som overslag i højspændingstrafoen.. :( Giver sig somregel til kende med netop hvad du beskriver her. Knitrende lyde og billedet bliver ustabilt om man så må sige.

En ny HSPtrafo ville kunne udrette dit problem, med lidt efterfølgende justering af 2 eller 3 potmetre, og evnen til at kunne kende en loddekolbes ender fra hinanden. Det svære moment i den sag er blot hvor man får en ny trafo henne til netop din skærm. :(

Mvh Martin

Reply to
Martin

De sjove er at der langt det meste af tiden slet ingen problem er. Det samme er tilfældet nu. Det har ikke vist sig siden imorges. Og fejlen må siges at være meget periodisk.

Kan nogen sige mig hvor jeg får sådan en trafo og hvad vil den mon koste? Mit alternativ er jo at hive den ud og erstatte den med en flad.

Mvh Kenneth

Reply to
Kenneth Oestergaard

Den Fri, 17 Sep 2004 17:58:38 +0200. skrev Kenneth Oestergaard:

Rolig nu. Trafoer dør ikke halvt. I Sony tilfælde lodder de bare sig selv ud af printpladen. I gang med loddejernet og omlod hele området omkring højspændingstrafoen (man kan som regel se hvor det har knitret), der skal du bare ikke nøjes med, så _hele_ området samt printet for enden af billedrøret. Her kontrollerer ( og omlodder) du også stikket der sidder for enden af ledningerne op til dette print.

Efter et par timer kan du åbne kolaen, og spille shoot'm all for fuld udblæsning igen et par år endnu. Herefter skal du tilat skifte elektrolytter; men det vender vi tilbage til.

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to
Christian Treldal

Hahaha... jeg er ikke så ferm til at reparere det selv. Men jeg håber da du har ret. Jeg spørger nok igen, når elektrolytterne driller :)

Tak ind til videre!

/Kenneth

Reply to
Kenneth Oestergaard