Solid State Relæ ting

Jeg skal bruge en "Solid State" ting der kan drives af en +5V og kan trække
noget der svarer til en kummefryser, hvor finder man sådan en billigst?

Mvh
Allan

Re: Solid State Relæ ting
det er et ganske almindeligt relæ, så der er masser af muligheder. Med
mindre du har adgang til en grossist, tror jeg næppe du kan komme under
prisen på en strømskinne i eks Aldi (~49,95). Den indeholder et solidstate
med netop de data, og så er det "pakket reglementeret ind" :-=
klip usb-stikket af og læg de 5 V på de 2 ledninger!

finn

Re: Solid State Relæ ting
Meget god ide - takker :-)

Mvh
Allan

Re: Solid State Relæ ting

Det er nu ikke alle strømskinner der bruger solid state, dem jeg har
set/hørt har alle brugt mekaniske relæer.

Re: Solid State Relæ ting

Også den jeg har skilt af...
Kasper

Re: Solid State Relæ ting

Og de tre jeg har lyttet til. Klik-klak. Ærgede mig lidt, da jeg havde en
lille plan om at lave noget fikst styring med dem, på en parallelport. Men
relæerne bruger så meget strøm at der skulle ekstern strømforsyning på, og
så gik det fikse lidt af det.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Solid State Relæ ting
Jeg har åbenbart været heldig med de 3 jeg har. De ligner dem fra aldi, men
blev købt længe før, til en pris af omkring 150,-
Jeg var sikker på at de var samme slags ;(
http://www.newtronic.dk/picture/upload/SSR_860-861_Series%20SCR_SSRpag-10-12.pdf
men han skriver ikke noget om priser.
og http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath58%02_5292_5295
har nogle 10A til ~200 v. 1stk

Re: Solid State Relæ ting
http://www.newtronic.dk/picture/upload/SSR_860-861_Series%20SCR_SSRpag-10-12.pdf
Har købt to i Harls Nyborg a 37 kr. de klikker også - men de virker ok til
mit formål

Mvh
Allan

Re: Solid State Relæ ting

Når det er til AC hedder det en triac.
Men ellers er ideen med USB skinnen let og billig.

Kåre

Re: Solid State Relæ ting
Pjat!
Solid State relæer er til AC, og fås både som enfasede til 230v (110-230) og
som flerfasede til 400V (110-400)
 - sån var't i alfald for 25 år siden, da teknikken var relativ ny.
  at indmaden så primært består af en triac er en anden sag.

finn

Re: Solid State Relæ ting

Kan du ikke bruge 24 volt til styringen?
Jeg har en del solidstate relæer liggende (brugte) af denne type:

http://www.eibmarkt.com/isroot/eibmarkt/Files/Bild3/0765052.jpg

Input: 24V DC, 26 mA

Output: max. 8A, max: 250 V AC/DC (AC12). Ved AC 15 drift kan de klare
3A, og ved DC13 0,3A

Mail direkte, hvis du kan bruge nogen af dem.

--
Benny

Re: Solid State Relæ ting

Hej Benny!

Jeg har løst problemet med en USB strømspareskinne - Og så er løsningen også
"lovlig"

Mvh
Allan

Site Timeline