Software til tegning af diagrammer

Hej.

Nogen som kan anbefale noget godt (helst gratis) Software til at tegne
diagrammer(elektronik) med?

/J

Re: Software til tegning af diagrammer

Ikke nu igen, det er vidst tredie gang det spørgsmål er oppe i denne uge :)

Du får så standard svaret:

Mange vil anbefale dig Eagle, jeg vil anbefale dig Circad fra
www.holophase.com

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer
:)
Ja det kunne jeg godt forestille mig, undskyld ;)

Jeg kigger på det. Jeg har også lige hentet noget der hedder LIDA2000, men
det forekommer mig at det primært er beregnet til digitale opstillinger, jeg
kan faktisk slet ikke se hvordan det kan tegne passive komponenter, og da
det jeg vil lave er en analog forstærker opstilling er det ikke lige det jeg
har mest brug for.

/J

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej J

jeg
jeg

CAD programmer til diagram- og print-tegning er nærmest religion, de fleste
har deres egen favorit, og jeg har såmændt også min. Jeg er temlig
konservativ
når det gælder den slags programmer, og jeg vil selv lave mine egne
symboler,
jeg kræver en stor grad af frihed og fleksibilitet og så er kravet også at
det
køre stærkt uanset PC størrelse. Alle disse krav bliver til fulde indfriet
af det
program jeg bruger herhjemme, nemlig CirCad. Så hvis du vil lave diagrammer
som det her
http://www.sandcastle.dk/Images/AMP.gifog forøvrigt også et
print til opstillingen, ja så er det værd at prøve.

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer

fleste
diagrammer

Det er netop det jeg vil, altså lave diagrammer, som det dér. Jeg har
instaleret Circad, og er allerede glad i låget, og har lavet den første
version af mit diagram, jeg kan bare ikke finde ud af at exportere .gif
filer? Jeg vælger save as, bitmapped image, gemmer til image.gif, men jeg
får en fil som ikke indeholder noget billede?

/J

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej (har du ikke et navn ?)

Du kan ikke save as gif, du skal vælge File - Printer out og så sætte et
flueben
i feltet BMP to disk.

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer
Jo, undskyld, jeg hedder Jan.

Wheee, nu kom der et billede af et diagram ud! :)

Så kan jeg straks uploade det til min webserver, og komme igang med at
belemre løs for kommentarer til min konstruktion! :)

/J

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej Jan

Godt nok, vær opmærksom på at du kan udskrive i både BW og farver,
og i den opløsning du ønsker.

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej Jan

Sæt lige en Signal Dot  [PD] hvor der er forbindelse i
ledningskrydserne, det gør det lidt mere overskuelig.

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer

Ja det blev noget pænere..

Således, opdateret er billedet.

/J

Re: Software til tegning af diagrammer

Husk at convertere til JPG eller GIF før du uploader det, der er nok ikke
mange der gider at hente et BMP billede på flere MB :)

Brian

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej Igen

Forøvrigt er det med bitmapped image noget man bruger da Circad kan loade
gif, bmp, tiff billeder som man så kan tegne oven på.

(var der nogen der sagde "reverese engeniering" :))

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer

Så hvis du vil lave diagrammer
Hej Max.
Hvordan laves der cirkler om transistorerne, og modstande som firkantede
kasser.
Mvh Lars

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej Lars

Under hjælp findes der et punkt der hedder How To, her finder du en
vejledning i How To Building your own schematic component.

Kik godt på de prædefinerede komponenter og bemærk hvordan de
er bygget.

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer

Hej Max
Jeg syntes ellers jeg havde kikket ordentlig efter i hjælpefilen, men jeg
har nok ikke kunne se skoven for træer.
Mange tak for tippet
Mvh Lars

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej Lars

Ja det er ofte at man overser det mest indelysende :)

Du skriver bare igen hvis du har brug for yderligere hjælp, du kan evt.
sende mig en mail med spørgsmål. Dette gælder naturligvis alle der
måtte have brug for hjælp til det program.

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer

jeg

Kan Circad lage Gerberfiler for fotoplotting av print?
Kan Circad levere plasseringsfiler for overflatekomponenter?
Har Circad forward og back annotation (kontroll av print mot skjema og
omvendt)

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Software til tegning af diagrammer
Hej Arne

Ja, men ej med demoversionen.

Ja, men ej med demoversionen.

Ja, også med demoversionen.

Mvh Max

Re: Software til tegning af diagrammer

Hej SNiP

Prøv Micro-cap 7

www.spectrum-soft.com/

Det er et gratis, måske lidt begrænste program.

Ejvind Andersen