Software til printdesign??

Hej NG!

Findes der software til schematics/PCB, som _ikke_ koster en formue?? Jeg har ikke liiige råd til Protel til 8.000 $...!

HT

Reply to
HT

HeY læs en tråd lidt tid siden... ellers søg på eagle der er i en gratis udgave... men du kan ikke lave pinr større end 10*8 eller sådan noget

-- Mvh Kasper

Reply to
Kasper

Hej HT

Gratis,

og download CIRCAD, så er du bare kørende.

"Max" skrev i en meddelelse news:3f4a6868$0$48890$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jeg

Jaja, gratis er den såmænd nok - men i demoen er der ingen mulighed for gerber-output, hvilket jeg sikkert får brug for.

HT

Reply to
HT

Sprint Layou 3.0 har jeg set til 300 kr. i danmark, det har godt nok ingen auto-route funktion men kan godt exportere til gerber :) - Jeg bruger det selv til fotoprints...

Der er også lige kommet en version 4 som har autoroute funktion, men jeg ved ikke om den kan købes i danmark, og jeg har glemt forhandleren til den anden version :(

Men du kan bestille fra firmaets hjemmeside;

Den nyeste version koster 39,9 ? ~ 300 kr. :)

Brian Lund

Reply to
Brian Lund

Indsæt euro-tegn efter 39,9

Brian

Reply to
Brian Lund

Sådan?

Poul Erik

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\

Jeg kan stadig intet euro-tegn se :) - Om det er outlook der kludrer i det eller om det bare er fordi man ikke kan bruge eurotegn på usenet ved jeg ikke...

??????????

Reply to
Brian Lund

Det ville det ihvertfald have været, hvis OE gad fortælle hvilket tegnsæt indlægget skulle læses med.

ISO8859-15 indeholder eurotegnet. Sådan her: ¤

:-)

--
mvh Jes Vestervang
Reply to

OE antager nok bare (fejlagtigt) at alle indlæg er kodet i ISO8859-15.

Jep, min newsreader (Knode, som vist ikke fås til windows) skriver nemlig i headeren, hvilket tegnsæt indlægget er kodet i.

Jeg kan, pudsigt nok, ikke se mine egne euro-tegn, men det er bare den font, jeg bruger i min newsreader, som ikke kender euro-tegnet.

--
mvh Jes Vestervang
Reply to

Hej Jes

font,

Endnu mere pudsigt bliver det, i mit reply til dit reply hvor mit eget mail var med dukkede eorutegnene op igen hvorimod dit blev til et underligt tegn.

Jeg opgiver at gennemskue det, og stopper her, vi er ved at blive lige OT nok.

Den er jeg med på :-)

--
mvh Jes Vestervang - der sidder og regner kredsløbsteori...
Reply to

Hej Jes

OK fint nok.

Mvh Max - der sidder og lægger print ud til en K9AY antenne.

Men det er altså OE der kludrer i det :) - Nu har jeg skiftet fra "Latin 9 (ISO)" til "Vesteuropæisk (ISO)" og kan nu selv se de eurotegn jeg lavede før... Det er helt sikkert fordi at OE ikke fatter at finde ud automatisk af hvilken der er blevet brugt :)

Brian

Reply to
Brian Lund