Software til printdesign??

Hej NG!

Findes der software til schematics/PCB, som _ikke_ koster en formue?? Jeg
har ikke liiige råd til Protel til 8.000 $...!

HT

Re: Software til printdesign??
HeY læs en tråd lidt tid siden... ellers søg på eagle der er i en gratis
udgave... men du kan ikke lave pinr større end 10*8 eller sådan noget

--
Mvh Kasper

Re: Software til printdesign??
Hej HT

Gratis, www.holophase.com og download CIRCAD, så er du bare kørende.

Mvh Max

Re: Software til printdesign??
Jeg

Jaja, gratis er den såmænd nok - men i demoen er der ingen mulighed for
gerber-output, hvilket jeg sikkert får brug for.

HT

Re: Software til printdesign??

Sprint Layou 3.0 har jeg set til 300 kr. i danmark, det har godt nok ingen
auto-route funktion men kan godt exportere til gerber :)  - Jeg bruger det
selv til fotoprints...

Der er også lige kommet en version 4 som har autoroute funktion, men jeg ved
ikke om den kan købes i danmark, og jeg har glemt forhandleren til den anden
version :(

Men du kan bestille fra firmaets hjemmeside;
http://www.abacom-online.de /

Den nyeste version koster 39,9 ? ~ 300 kr. :)

Brian Lund

Re: Software til printdesign??

Indsæt euro-tegn efter 39,9

Brian

Re: Software til printdesign??
On Tue, 26 Aug 2003 00:40:07 +0200, "Brian Lund"

Sådan?

Poul Erik

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.dk

Jeg kan stadig intet euro-tegn se :) - Om det er outlook der kludrer i det
eller om det bare er fordi man ikke kan bruge eurotegn på usenet ved jeg
ikke...

?????????? <- Der skulle være 10 euro tegn...

Brian

Re: [OT] Re: Software til printdesign??

Nej, dette er euro tegn €€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Mvh Max

Re: [OT] Re: Software til printdesign??

Det ville det ihvertfald have været, hvis OE gad fortælle hvilket tegnsæt
indlægget skulle læses med.

ISO8859-15 indeholder eurotegnet.
Sådan her: ¤

 :-)
--
mvh Jes Vestervang

Re: [OT] Re: Software til printdesign??

OE antager nok bare (fejlagtigt) at alle indlæg er kodet i ISO8859-15.

Jep, min newsreader (Knode, som vist ikke fås til windows) skriver nemlig i
headeren, hvilket tegnsæt indlægget er kodet i.

Jeg kan, pudsigt nok, ikke se mine egne euro-tegn, men det er bare den font,
jeg bruger i min newsreader, som ikke kender euro-tegnet.
--
mvh Jes Vestervang

Re: [OT] Re: Software til printdesign??
Hej Jes

font,

Endnu mere pudsigt bliver det, i mit reply til dit reply hvor mit eget mail
var med
dukkede eorutegnene op igen hvorimod dit blev til et underligt tegn.

Jeg opgiver at gennemskue det, og stopper her, vi er ved at blive lige OT
nok.

Mvh Max

Re: [OT] Re: Software til printdesign??

Den er jeg med på :-)
--
mvh Jes Vestervang - der sidder og regner kredsløbsteori...

Re: [OT] Re: Software til printdesign??
Hej Jes

OK fint nok.

Mvh Max - der sidder og lægger print ud til en K9AY antenne.

Re: [OT] Re: Software til printdesign??

Men det er altså OE der kludrer i det :) - Nu har jeg skiftet fra "Latin 9
(ISO)" til "Vesteuropæisk (ISO)" og kan nu selv se de eurotegn jeg lavede
før... Det er helt sikkert fordi at OE ikke fatter at finde ud automatisk af
hvilken der er blevet brugt :)

Brian

Site Timeline