Software og teknisk information

Er der nogen der kender denne eprombrænder

STAG PP39 fra omkring 1990 - 1991
http://www.ringparken.dk/stag1.jpg

Skulle der være nogen der har haft sådan en eller har kendskab til hvor
eller om der er lavet software til anvendelse sammen med Windows XP.

Jeg har software til den men det vil ikke køre under XP

STAG COM 1 ver 5.4 til DOS
STAG COM 1 ver 5.5 til DOS
STAG COM 1 ver 7.1 til DOS
STAG COM 1 ver 7.3 til DOS
STAG COM 1 ver 8.4 til DOS
STAG COM 1 til Windows 3.x
STAG COM 1 til Windows 95

Den jeg mangler skal kunne køre under windows XP så er der nogen der har
lidt information omkring dette er jeg meget int. i at få det til at køre.

/ Qbic

Re: Software og teknisk information
Den Wed, 18 May 2005 10:28:43 +0200. skrev News - [6400]:

<snip>

Hvis den skal sættes til par porten. Har programmerne ikke mere direkte
acces til denne i xp. Dette kan omgåes ved at installere følgende driver
http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm

Alternativt anskaf en gammel bærbar med win95 sp2 det virker bare

Christian Treldal

Re: Software og teknisk information

Den tilsluttes via seriel-porten (så download tager lang tid) ;o)

Re: Software og teknisk information

Jeg var i begyndelsen af 90'erne ansat i en udviklingsafdeling, hvor vi
havde en sådan stående og samle støv fordi vi havde fået en ny smart Data
I/O, så jeg tror den er ældre :o)

Det er temmelig utænkeligt at der skulle være skrevet Win XP software til en
så gammel brænder.

Hvorfor finder du ikke en udrangeret PC som bare kan kører DOS og så bruger
den sammen med brænderen?
Jeg har selv en ældre PC stående til at trække noget af mit gamle isenkram,
da min nye PC ikke er forsynet med ISA-slots :o)

Re: Software og teknisk information
Takker for svar.

Det er ikke en eprom brænder der kører parallel men der i mod på comporten,
men problemet er den at STAG ikke supporterer brænderen længere og derfor er
der ikke
kommet nye programmer der kan køre under vindows XP.

Det jeg søger er.

Et andet programeringsprogram som kan håntere STAG PP3x og PP4x serien, jeg
har fundet
et der godt kan læse fra brænderen, men den vil ikke programere over på den
igen da den sikkert
ikke har den fornødne styringskoder til dette, jeg vil prøve at skrive til
folkene bag programmet og foreslå at
der laves en version hvor man kan indsætte styringskoderne.

/ Qbic

Site Timeline