soft start i inverter skal kobles fra ?

hejsa
jeg har en  BRANFORD 600 W inverter (12-220v )
og der er soft start i. hvad der er pisse irriterende.. feks et tv på 75w
skal den bruge 30 sek på at slå igang. og det gør at der er midlertidige
strøm udfald til alt andet der bliver koplet til. ligegyldigt hvor lille
belastningen er.. det kan gå til mobil tlf ladere osv hvor det ikke betyder
noget at der mangler strøm et øjeblik... men har jeg feks en stationær
computer på. og derefter tænder for tv'et. så dør computeren... og det er
træls at man ikke kan udnytte inverterens "kræfter" .for den kan nemt slæbe
en kaffemaskine på 500W og mit TV. kaffemaskinen kan jo godt undvære strøm i
de 30 sek.
findes der en løsning ud over at have flere indvertere ? den behøver ikke at
tage hensyn til min forsynings kilde. den skal bare æde den strøm den har
brug for.
 ( jeg havde engang en på 300W som meget nemt kunne det hele på engang. men
den er desværre blevet stjålet. og jeg husker desværre ikke mærket eller
tyben )
på forhånd tak
venlig hilsen klaus nielsen

Re: soft start i inverter skal kobles fra ?

Det er nu ikke softstartens skyld, men overbelastningssikringens skyld.

Prøv at fjerne PTCen fra TVet, og se om ikke det starter med det samme.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline