SO8 til DIL overgang

Analog Devices har kommet med en lavstøy OP-amp som heter AD 8599. Denne
leveres dessverre bare som overflatekomponent. I mine mikrofonforsterkere er
det et problem med kortslutning av inngangen, da strømmen fra
inngangskondensatorene, som er oppladet med 48 Volt har en tendens til å
ødelegge inngangen på første OP-amp. Uansett hvor mye man prøver å beskytte
for dette.
Jeg har fått 2 stk prøver, men problemet ligger i å lage en overgang mellom
SO8 til DIL. Jeg kan som eksperiment bare lodde tynne ledninger fra SO8
pakningen ned til en Dil sokkel, som igjen kan plugges ned i eksisterende
konstruksjon.
Problemet ligger i å gjøre dette i mange eksemplarer, da jeg av erfaring vet
at disse ICer går i stykker. Da er det for vanskelig å bytte overflate
komponenter.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: SO8 til DIL overgang

Der er jo disse:
http://www.epboard.com/eproducts/protoadapter.htm?gclid=CJ7fx4yZ8pMCFRtgMAodNF5uVw

Hvor mange skal du bruge?

--
MVH.
Finni

Re: SO8 til DIL overgang

mikrofonforsterkere
eksisterende
http://www.epboard.com/eproducts/protoadapter.htm?gclid=CJ7fx4yZ8pMCFRtgMAodNF5uVw

De er for store.
Maks størrelese er en 8 pin Dip  sokkel.
Jeg lager det selv. Ellers takk. Jeg tenger mange hundre.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: SO8 til DIL overgang

så beskytter du dem forkert. Hvordan gør du ?

Bo //

Re: SO8 til DIL overgang

mikrofonforsterkere er
beskytte

Jeg har prøvet de fleste metoder, Zenere, dioder til spenningene, serie
motstander, shotcy dioder, osv.
Ingen ting virker 100 %. Jeg vil ikke ødelegge en støyfaktor ved 0 dB gain,
som i mitt tilfelle er mindre enn 3 dB.
Det er intet problem å lage en vanlig mikrofonforsterker som har
forsterkning. Men det å lage en aktiv splitter med 0 dB forsterkning og en
støy faktor med mindre enn 3dB er en utfordring.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: SO8 til DIL overgang

Hej Arne

Kig på:

http://www.voti.nl/shop/catalog.html?PCB-01
Citat: "...
This small PCB adapts an 8-pin SOIC chip to a DIP pinout, for instance
to plug it into a solderless breadboard. Complete with two 4-pin
headers, without chip.
..."

Og der er også:
20 pin SSOP-to-DIP PCB
28 pin S0-to-DIP PCB
28 pin SSOP-to-DIP PCB
48 pin LQFP-to-DIP PCB
64 pin LQFP-to-DIP PCB

-

COMPSys
http://www.compsys1.com/workbench/BenchOrders/bench_orders.html
Citat: "...
S8D8P SOP8 to DIP8 carrier pc $3 [$4...]
..."

-

Se layout her:

Nederst: