Snyde lader til akkuboremaskine

Hejsa

Jeg skal oplade et almindeligt lille 12v 6ah  batteri, og ville gerne bruge
laderen fra min akkuboremaskine. Men den virker jo ikke, fordi der er noget
elektronik i batterierne.

Er der en måde, jeg kan snyde laderen, og hvordan virker det tredje ben i
laderen egentlig?

Claus
--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Mon ikke det bare er en termoføler der er indbygget?
--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Online again? When do you sleep?...

Re: OT (Ham-spørgsmål)

Jens, et kort spørgsmål?
Har du ofte qso med Spanien på 40m.?

Mvh. Jim.

Re: OT (Ham-spørgsmål)

Det har jeg haft 13 gange de seneste 10 måneder; det kan vel ikke
siges at være ofte.

De fleste gange på RTTY og et par gange PSK31.

Hvorfor dog?

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Incontinence Hotline ... Can you hold please?

Re: OT (Ham-spørgsmål)

Jo ser du, jeg overvejer at ligge qrv, når jeg er i Spanien, men ville
lige høre, hvor god mulighed der er for at få hul igennem til Danmark,
før jeg investerer i en HF-radio. Jeg kører kun 2 m. ellers, men har
ikke været qrv i lang tid.
Men tak for info. :0)

Re: Snyde lader til akkuboremaskine
bruge
noget

Hvis der er tale om et bly batt. så lad være, der er stor forskel på hvordan
bly og NiMH / NiCd battarier lades.

Det er meget normalt at der er indbygget in termoføler af en slags i NiCd og
NiHM battarier, denne føler bruges til at stoppe laderen når der bliver
varmt inde i pakken " = opladet".

--
Hilsen
   Peter N Petersen

og

Den er jeg med på, men er der ikke en måde jeg kan sende et eller andet til
det tredje ben. Det må vel bare være en spænding af een eller anden slags,
der skal til for at åbne..

Det er dette batteri: www.tersgov.dk/bat.jpg det er jo nok et syrebatteri af
en slags, men det er helt lukket.

Claus

Re: Snyde lader til akkuboremaskine

Dette batteri skal du lade med en labratorie strømforsyning eller en bly
batterilader. en nicd lader vil smadre det.
der står oven i købet ladeanvisning på siden.

Jacob

Re: Snyde lader til akkuboremaskine
NiCd
til

Det er muligvis en PTC modstand der skal bruges.

af

Det batt. skal du ikke prøve at lade op med en NiCd lader for så bliver det
sidste gang du lader det op.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

det

Ok, mange tak. Så er det jo heldigt, at jeg ikke kan lade det op :-)

Men det gør nu ikke så meget, det er fra en "starthjælper" som jeg har
klunset, og den så helt ny ud, så batteriet er nok ødelagt. Der er 0 siger
og skriver NUL volt på det. Jeg kan ikke engang måle mv...

Er det ikke endog meget usædvanligt og et tegn på, at batteriet er smadret?

Normalt ville en syreakkumulator vel ikke gå så langt ned, bør der ikke være
bare et par volt eller deromkring?

Claus

Re: Snyde lader til akkuboremaskine
smadret?

Det lyder som om den er defekt.

være

I afladet tilstand skal der være mere end 10V ellers er den overafladet
eller defekt. Denne type batt skal som de fleste opladelige batt. opbevares
i opladet tilstand.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Er det ikke minimum 10.5V ?
jeg har lige "fået" et stort varta semitraction. der står noget om at alt
under 10.5V er skadeligt og koster kapasitet

Re: Snyde lader til akkuboremaskine
kig på batlabs.com: what inside the batterypack. den hører godnt nok til
en motorola radio, men udemærket til at vise hvad der sidder indeni
sådan en.
Erik

Site Timeline