Snyd med farvepatron

Er det muligt at g=F8re et eller andet med de tre farvepatroner s=E5 printeren (Epson CX 5400) ikke opdager, at de er tomme.

Printeren n=E6gter at skrive (ogs=E5 s/h) n=E5r der ikke er bl=E6k i en eller flere farvepatroner. Jeg har i printerindstillinger under udskrift bedt om, at udskriften kun bliver i s/h, men det g=F8r ingen forskel.

Der er elektronik i patronerne (T032, T0422, T0423, T0424) - og umiddelbart forestiller jeg mig, at det m=E5ske var muligt at kortslutte en eller flere terminaler p=E5 den enkelte farvepatron - men hvilke?

Hvordan fungerer niveaum=E5leren i farvepatronen i =F8vrigt?

P=E5 forh=E5nd tak

(indl=E6gget er postet til dk.edb.hardware og dk.teknik.elektronik)

S=F8ren

Reply to
buurand

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@f14g2000cwb.googlegroups.com... Er det muligt at gøre et eller andet med de tre farvepatroner så printeren (Epson CX 5400) ikke opdager, at de er tomme.

Printeren nægter at skrive (også s/h) når der ikke er blæk i en eller flere farvepatroner. Jeg har i printerindstillinger under udskrift bedt om, at udskriften kun bliver i s/h, men det gør ingen forskel.

Der er elektronik i patronerne (T032, T0422, T0423, T0424) - og umiddelbart forestiller jeg mig, at det måske var muligt at kortslutte en eller flere terminaler på den enkelte farvepatron - men hvilke?

Hvordan fungerer niveaumåleren i farvepatronen i øvrigt?

På forhånd tak

(indlægget er postet til dk.edb.hardware og dk.teknik.elektronik)

Søren Ja det er der da... Du skal have fat i en resetter, som kan købes de fleste steder hvor man sælger blæk... Mener de koster 50 - 100kr. så de er hurtig tjent hvis man selv genopfylder sine patroner. Mvh Lars & Jane...

Reply to
Lars & Jane

[...]

På min gamle mors, godt nok en HP, der kunne jeg bare pille farve patronen ud, så kunne den fortsætte med at skrive, det ved jeg så ikke om også kan gøres på din.

Mythos

Reply to
Mythos

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@f14g2000cwb.googlegroups.com... Er det muligt at gøre et eller andet med de tre farvepatroner så printeren (Epson CX 5400) ikke opdager, at de er tomme.

++++++++++++++++++++ Jeg har selv haft en resetter som den du ser her:

Hilsen Jens

Reply to
Lyrik

"Lyrik" skrev i en meddelelse news:dmf907$1ho1$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

"Siden kan ikke vises Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne.

-------------------------------------------------------------------------- "

:(

Reply to
FedeDorit

"FedeDorit" skrev i en meddelelse news:VIGif.561$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Den virker fint her

Reply to
Roland Hansen

"FedeDorit" skrev i en meddelelse news:VIGif.561$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

++++++++++++++++++ Du kunne prøve at se her først og så kigge efter Epson resetter:

Hilsen Jens

Reply to
Lyrik

.=2E. tak for svar!