"Snerren" ved pladeafspilning

Jeg har Beocenter 9300 koblet sammen med Beogram 8002
via ekstern billig RIAA-forstE6%rker.
Der optrE6%der en tydelig snerren, altsE5% ikke almindeligt brum, i
venstre hF8%jttaler.
Har I et bud pE5% E5%rsag?
Hilsen
Egon

FUT mig hvis forkert gruppe.

Re: "Snerren" ved pladeafspilning

Er der phonobøsninger i indgange af 9300?

Så ville det være oplagt at bytte ledningerne mellem højre og venstre og
dermed se om fejlen flytter med.

Re: "Snerren" ved pladeafspilning
On 6 Maj, 17:05, "Klaus D. Mikkelsen"

Jeg har lavet en prF8%ve med DIN til Phono til RIAA-forstE6%rker til Phono
til DIN uden stelforbindelse.
Dette gav stF8%j i begge kanaler.
Jeg er i tvivl om, hvorvidt stF8%jen kan hE6%nge sammen med stel, om den
kommer fra pladespilleren,
eller den er forbundet med RIAA-forstE6%rkeren. Endelig kan det vel vE6%re
indgangen i B&O'en.
Kan man iF8%vrigt fE5% indbygget en RIAA-forstE6%rker i pladespilleren, som
man havde det i andre B&O modeller?
Egon

Re: "Snerren" ved pladeafspilning

I første ombæring skal du have alle apparater steller sammen. En solid
leder mellem alle 3 apparter vil nok gøre underværker.

LEt, fkortslut indgangen i B&O'en er der støj, er det B&O'en der er
defekt.

Kortslut indgang på RIAA, og forbind så RIAA til B&O - støj?

Pas....

Re: "Snerren" ved pladeafspilning
Tak for svar. Jeg har nu forsøgt at skifte indgang på B&O radioen til
Aux. Her optræder problemet også, så det betyder vel, at problemet er
i pladespilleren?
Hvordan kortslutter jeg i øvrigt, når jeg bruger de 5-polede DIN-stik?
Hilsen
Egon

Re: "Snerren" ved pladeafspilning

Ved at finde et stik og kortslutte alle ben.

Re: "Snerren" ved pladeafspilning

On 6 Maj, 17:05, "Klaus D. Mikkelsen"
Kan man iøvrigt få indbygget en RIAA-forstærker i pladespilleren, som
man havde det i andre B&O modeller?
Egon

Næppe. De RIAA forstærkere, der var inbdbygget i BEOGRAM 1000, blev
spændingsforsynet fra en speciel 17 V~vikling på motoren, og disse motorer
anvendes næppe mere.

Der var i øvrigt mange gange besvær med at få ankeret i balance, så det ikke
skrabte på. Et velrettet slag med en hammer løste ofte det problem.
Karsten H. (7870)