Snakke med lysavis

Er der nogen der ved hvordan man snakker med sådan en bandit her:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/Lysavis/IMG_4258.jpg

Der sidder en label bagpå:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/Lysavis/IMG_4261.jpg

Serielstikket var rykket af, der er 4 ledninger og en skærm. Den ene er høj,
regner med det er RS232 data ud af displayet, der står standby. Den har jeg
sat til Rx på et 9 polet hunstik. Den anden er lav, den har jeg sat til CTS.
De to sidste er der 0V på, så det er nok indgange, der har jeg sat den ene
til Tx og den anden til RTS.

Har hyperterminalet lidt til den på 1200 baud 8n1, men der sker ikke noget.
Når man tænder gentager den en lille sekvens med de a'er der er på billedet,
og alle LED's tændt en periode, plus lidt blinken ind imellem. Der er
batteribacked RAM i, så den sekvens ligger nok i RAM'en. Der er nogle
dipswithcer indeni, som kan vise versionsnummer osv. i displayet, og vise
scrollende skrå teststreger og alle LED's on konstant. Ser ud til at virke
OK. Den er nok kasseret fordi der var en vandret række pixels der lyste
svagt, og løse forbindelser i nogle af de lodrette, men det har jeg fået
ordnet.

Ku' da være spas at ha' den siddende i vinduet og skrive velkomster og
"Glædelig jul" i, når man venter gæster.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Snakke med lysavis
Jeg styrede en bar på et tidspunkt. der havde vi sådan en bandit som den
der. Den styrede vi via en remote (IR)

Den ligner meget din, men er ikke 100%. jeg ved ikke om der var andre
kommunikations muligheder med den vi havde.

Re: Snakke med lysavis
meddelelse

Der står en lignende en ovre ved en kammerat, som har både røde og grønne
dioder. Den har også IR-modtager. Men det er der ikke i min. Den rød/grønne
er vist lidt nyere, og et andet mærke, noget med "cells" i navnet, kan ikke
huske det hele. Den skal vi osse prøve at se om vi kan få forbindelse med på
et tidspunkt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Snakke med lysavis
Den lyder mere som den jeg kender, for den havde også røde og grønne
dioder.. ret besværlig at kode, men med manual fundet på nettet kan det
lade sig gøre.!

men den af din kender jeg så nok ikke desværre. Held og lykke

Re: Snakke med lysavis
Jeg har  8 af dem i forskellige størrelser (ColorCell's). Har både
fjernbetjening og original PC software. Du må sige til hvis du skal ha
lidt hjælp til at få liv!

Mvh
   Jan

Re: Snakke med lysavis

Det lyder godt! Kan godt være vi får brug for det hvis vi skal til at pjatte
lidt med den en dag.  :-)  Er det de to programmer "netcc.exe" og
"newcc.exe" du har? De ligger nemlig i den zip-fil jeg linkede til.

Stadig ingen der kender noget til Ferrograph'en, og dens serielport? Synes
ikke rigtig jeg kan finde noget om den...  :-/

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Snakke med lysavis
Det er windows programmet jeg har... Den kan styrer en del forskellige
deres modeller. Hvilken model er det din ven har? Jeg er nemlig på udkig
efter en beskemt udgave af dem!

Mvh
   Jan

Re: Snakke med lysavis

Nu har jeg lige snakket med ham, den hedder SL7200H. De DOS-programmer jeg
fandt virker vist kun med CC784xxx, øv.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Snakke med lysavis

Min erfaring med lysaviser er at de "altid" benytter sig af
proprietære protokoller, RE er næsten umuligt.

Re: Snakke med lysavis

Øv...

Men jeg fandt ellers noget til Color Cells, som den anden hedder. Det ligger
her:
http://www.signweb.com/stmg/forum/viewtopic.php?p48%142&sid=1d457116956cd7ef23723f22926d801d
Der er to DOS-programmer og en indscannet manual i PDF og lidt andet.

Hvis der fandtes noget lignende til den Ferrograph også, var der jo lidt
håb. Ellers ku' man jo pjatte lidt med at interface alle skifteregistrene
direkte, med en Atmel.  :-)  Der sidder iøvrigt en Hitachi CPU i, med løs
eprom ved siden af.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark