Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

Er der nogen der ved hvor jeg kan få repareret i alt 3 stk. 12"
bashøjttalere samt 2 basreflex højttalere.

I alle højttalerne er det gummimembranen der smuldrer væk af ælde.

Højttalerne sidder i et sæt JBL112 samt et sæt JBJ150.

Jeg går ud fra at en eventuel reparation er billigere end en udskiftning,
såfremt nye kan skaffes.

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

Basrep.dk?

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

De holder til i Jylland (Viuf).

Er der nogen der kender http://www.jjteknik.dk/ i Farum?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Ja, da. De overtog Quali Service for nogle år siden og viderefører aut. rep.
af JBL højttalere - og ja, det kan godt betale sig at reparere ældre JBL'er.

Jeg har selv fået et par nu ikke lige JBL, men 8" mellemtonehøjttalere
repareret med fulodt tilfredsstillende resultat. De er meget omhyggelige.
Karsten H. (7870)
Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

Takker. Det er lidt lettere for mig at køre til Farum end til Jylland.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Åbenbart er det ikke alle der er tilfreds med dem.

Max

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

Hej Max

Jeg har nu ikke set eller hørt nogen udtrykke utilfredshed. Jeg tror nu
heller ikke, at Arne Ludvigsen ville have overdraget sin forretning til dem,
hvis de var "helt" umulige.
Karsten H. (7870)

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere
Hej Karsten

Jeg glemte linket

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t83%0

Max

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

Hej Max

Lirum larum - og katten lægger æg.

Der er asbsolut intet, jeg kan genkende. Tvært i mod blev jeg ringet op et
par gange om et par ting, de var i tvivl om. Men OK, jeg har da selv i
masser af tilfælde reconed både JBL (købt membransamlingerne fra Arne
Ludvigsden, Quali-Serrvice) og Electro-Voice enheder for importøren af E-V,
hvilket de da også vidste hos JJ.

Da jeg ikke umiddelbart havde reservedele til mine 2 mellemtoner af fransk
oprindelse (TWZ 19), valgte jeg at lade JJ reparere dem for mig, og jeg er
stadig fuldt ud tilfreds med resultatet. Prisen var også OK og ikke i de
højder, der er nævnt i din link. Der var ingen uheldige resonanser eller
andre utyskestreger at spore (jeg har stadig B&K udstyr til at måle den
slags ting med).
Karsten H. (7870)

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

I dk.teknik.lyd nævnes http://www.basrep.dk/ ofte når basser skal repareres
;-)
--
/Infinity

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

http://www.basrep.dk /
mvh
ThorbjF8%rn

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere
Tak for hjælpen. Det var dæleme hurtigt.

http://www.basrep.dk /
mvh
Thorbjørn

Re: Smuldret gummimembran 12" JBL bashøjttalere

Har du mod til selv at gøre det - ikke så svært - så prøv http://goodhifi.com /

Her har jeg købt en del efterhånden. Hurtig og god forhandler.

Mvh, Leif

Site Timeline