SMPS som koncept

Lidt mærkelig overskrift, men jeg søger en SMPS strømforsyning der får
240 Volt AC ind og kan giver 3,3 Volt - 0,5A og 5 Volt 0,5A ud.

Det i sig selv er ikke den store kunst at finde nogle der vil sælge en
sådan dims, men jeg søger diagram, og printlayout etc. således at jeg
selv kan implementerer dette på mit eget printlayout.

Findes der mon nogle der sælger dette ?

Ideen er at slippe for at udvikle en SMPS selv og få den til at leve
op til div. EMI/EMC krav.

Jeg har prøvet med SMPS trafoer fra Kina, altså hele moduler med en
SMPS i maven så at sige, det lort dur ikke, få måneder og de dør.

/Hans

Re: SMPS som koncept
Hejsa,

Power Integrations har en række højt integrerede produkter der kan dække
dine nøgletal. Denne virksomhed har designværktøjer der leverer komplette
styklister, inklusive magnetiske komponenter. I tillæg hertil gives
anbefalet PCB-design.

Power Integrations produkter kan kun anbefales på residential forsyningsnet;
Til drift på industrinet skal der nok vælges noget mere robust...

(Jeg har ikke aktier i PowerInt..)

/Claus

Re: SMPS som koncept
Hans Kjaergaard skriver:

Hvis du ælaver et færdigt produkt der er drevet af en "selvbygget SMPS",
skal hele din konstruktion EMC godkendes. Kan du derimod finde en
effektiv "wallplug" der kan give 5 volt/1A og du selv kan lave 5 om til
3,3A, så skal du "blot" købe en godkendt wallplug.

Det kan ikke både være billigt og godt.
Her er der noget der virker:
http://www.meanwell.com/
http://www.powernet.fi/index.html