SMPS fra 220V til 110V

ER der nogle der ligger inde med nogle diagrammer over en
SwithModePowerSuply, der
 kan leverer 2000W ved 110V. Grunden til at jeg leder efter en smps er
grundet pladsmangel...

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe.......

På forhånd tak

Lars Rasch

Re: SMPS fra 220V til 110V

AC eller DC ?

Kasper

Re: SMPS fra 220V til 110V

Det skal værer AC

Lars

Re: SMPS fra 220V til 110V

En AC til AC switcher på 110V 20Amp er IKKE noget, man kommer til at
bygge, sådan bare lige. En købe-ting i den størrelse er heller ikke
gratis (det er en kompliceret ting), så må jeg anbefale:

Find en almindelig trafo (vejer vel 30kg og fylder vel omkring 20x20x20
cm. Prisen er osse lavere.

Kig evt på: http://kohsel.dk /

Bo //

Re: SMPS fra 220V til 110V

Ej pokker heller. 30Kg det er næsten hvad min gamle 3 fasede trafo til min
forstærker vejede. (3.6KW)
regn du med max 20Kg.
Kan du finde noget brugt udstyr med en stor trafo i kan du benytte midt
punkts udtaget til din 110V. Vedmindre du skal bruge galvanisk adskillelse.

Jacob

Re: SMPS fra 220V til 110V

Mit udgangspunkt var at Lars skal købe en konventionel transformator, i
stedet for at forsøge at bygge en switcher fra 230V AC til 110V AC.
Lars's opfattelse var fra start et pladsproblem.

Bo //

Re: SMPS fra 220V til 110V
Du sier jo ikke hva det er for slags apparat du skal ha 110v til, men hvis
det er 110 v 50Hz til noe importert utstyr, så er det vel mest realistisk å
bytte ut strømforsyningen inne i apparatet med en som er beregnet for 230v.

Re: SMPS fra 220V til 110V

Hvis det er noget med 2kW, er det nok en stor motor eller et
varmelegeme, og der er der ikke noen power supply, man kan bytte ud..