SMPS defekt ? rep tips modtages

Jeg har en IBM fladskærm (9493-AW1) hvor strømforsyningen blinker som en gal
og hvor der ikke længere kommer "gang" i skærmen. Strømforsyningen er en
lille sort boks med 24 V 1,5A ud. Tidligere kunne jeg sommetider få den til
at virke efter at have banket den lidt ned i bordet, men det trick virker
ikke mere.

Har I nogle gode tips til hvad jeg skal prøve af ?
Forsyningen er adskildt. Jeg har ikke kunne finde åbenlyse dårlige lodninger
eller lignende...

På forhånd tak for ethvert input

Knud

Re: SMPS defekt ? rep tips modtages

Lod det hele efter.

Re: SMPS defekt ? rep tips modtages

Kan også være det var tilfældigt den virkede ved at banke på den, og det er
lytter der er dårlige. Typisk små lytter på primærsiden (de sidder varmt),
eller store på sekundærsiden (de belastes hårdt).

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: SMPS defekt ? rep tips modtages
1. Prøv at sætte et amperemeter og et voltmeter på udgangen og se om
spænding holder sig på 24V og at belastningen fra skærmen er under de
tilladte 1,5A.  Det første kan sige noget om hvor syg SMPSen er, det
andet kan afsløre en årsag.

2. Prøv evt. en ny SMPS, 24V er en tilstrækkelig almindelig spænding til
at du burde kunne få fat på en.

Re: SMPS defekt ? rep tips modtages
Tak for de gode input

Site Timeline