SMPS..

Jeg har fået et lidt andet krav til et andet project af en smps...

jeg havde tænkt på en færdig noget i stil af dette :

http://www.cdpoweronline.com/products/productline.asp?ID23 %

Men jeg skulle gerne have så den kan køre fra 8-40V input ig give +/-12V
ud..

Nogle der har nogle ideer så man ikke selv skal bygge...

skel helst være i klassen under en hund

Kasper

Re: SMPS..

Jeg har nogle 18 til 72V input, der laver +/- 12 6 watt max. temperatur
område fra -30 til +70 grader og en virkningsgrad omkring 80%.  De er
indstøbte og  ret støjsvage. Jeg bruger dem til noget analogt skrammel og
har kun gangske lidt filtrering efter dem.

-ved du hvad en ægte racehund koster ?
jeg giver normalt ca 250kr + moms i indkøb (ved 25 stk)

muligvis kan du finde noget egnet på radioparts eller Farvell

Bo //

Re: SMPS..

-tilføjelse: jeg har osse en på lager der går fra 9 til 36V input spænding

Generelt er de dyrere når indgangsspændingen er 1:4 i område

Bo //

Re: SMPS..

Jeg regner med at skal bruge 50 -100 stk.. men det kommer rimelig an på
prisen :)

den fyssiske størelse skal heller ikke være for stor...(pcb montering)

tror jeg vil have nok i et par watt...

9-36V kan også gå

støj er et emne, men ikke så meget i midt projekt, da det er rent
digitalt...

men prisen er rimelig vigtig.. jo billigere... jo nemmere er det at sælge...

Kasper

Re: SMPS..

sælge...

Der findes en 3 watt type, der koster omkrint 120 kr i 150 stk kvantiteter.

Det er et footprint, der svarer til en gammeldags 24 pin DIL, i ca 12 mm
højde.

Har du brug for godkendelser o.l. ?
Hvilen galvansik adskillelse har du brug for (1.5kV er normalt) ?

Bo //

Re: SMPS..

kvantiteter.

Hej

Godkendelser.. hmm ...  tror ikke produktet skal "godkendes" bagefter, så
tror ikke det er et problem...
Det skal bruges på både... hovedgruppen vil være mindre både, men jeg tror
ikke der er krav til interface bokse etc...
men jeg er nu ikke sikker (hvis der skal certificat på det, kan det nok ikke
gå at lave..)

tjae 1,5kV må vel være fint... primært sidder den der for ikke at ledde -
fra batterierne til skibets skrog... (længere historie)

120 kr.. nu nærmer vi os selvom 150 nu er en del :)
 har du et navn og evt firma ?

Har lige et tillægs spørgsmål om smps :

til et helt andet projekt igen, er jeg ved at bygge en atx supply om til
24V, har fundet en elektor artikel om det bla...

har fået kørt reguleringen over på 12V og fjernet hele 5 og -5V delen...

Men hvis jeg belaster -12V med 100ohm = 120mA .. så går den i knæ ??

i princippet er der 4 udtag og et midter punkt på den trafo, de 2 inderste
vindinger er til 5V og dem har jeg taget dioderne af etc..

de 2 yderste bliver dobbelt ensrettet både med en fælles anode og en fælles
katode for at lave + og - 12V

12V er selvfølgelig med 2 noget større dioder...

Så de 2 søt dioder får jo samme "signal" fra transformatoren, og kigger jeg
på outputtet direkte ser det meget symetrisk ud.. men kigger jeg efter de 2
sæt dioder er + sidens "dc-niveu" hævet en del op på måske 8-10V med nogle
spikes der er højere..
 kigger jeg derimod på - dioderne er "dc-niveuet" kun omkring 3-5V og derved
kan jeg ikke belaste den så meget...

umilbart kan jeg kun se det skulle være dioderne der måske er for
langsomme.. men nogle der har andre ideer... kan måake nå at poste et par
billeder men er ikke sikker

Mvh

Kasper

Re: SMPS..
Hej Kasper,

jeg mener at du har min mailadresse, så kontakt mig gerne udenom gruppen, så
skal jeg hjælpe dig. Du kan få mit telefNo, og så ordner vi det mandag.

Bo //

Re: SMPS..

Takker for hjælpen...

er dog ikke hjemme før mandag om en uge...

og din e-mail er forsvundet under flere formateringer... men kast en mail
til mig på

snipped-for-privacy@hotmail.com

Hvor navnet foran skal staves modsat.. repzak

Mvh

Kasper

Re: SMPS..

Hvor mange Watt.
Skal der være galvanisk adskildelse.

Muligvis.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

tjae vil tro 2W kan gøre det..

ja, det er grunden til smps istedet en linær

Kasper

Re: SMPS..

Flyback.
UC3843 + en lille mos-fet. en traffo viklet på ferit ring, + det løse.

Push-pull.
SG3524 + en traffo + det løse.

Lav et udtag på traffoen til at måle på og til at forsyne SW-Mode
controlleren.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Der er så ikke meget færdigt over det...

og jeg har på fornemmelsen jeg ikke gider vikle 100 transformatore...
+ det skal være noget der virker 100% i lang tid også... det er ikke bare et
hjemme fusk eksemplar :)

For man kan jo sagtens få nogle switchere fra maxim/national/analog der kan
køre med trafo direkte... men det med de transformatore og købe dem
billigt... og så de passer har jeg haft en del store problemer med...

Kasper

Re: SMPS..

 Hvorfor bestiller du den ikke bare on-line ved eksempelvis mouser som dit
link refererer til. Den koster jo kun 7$ ved 100pcs.....

Har du virkelig brug for isolation?