SMD transistor

Hej NG

Jeg sidder her med en halv-defekt Thule Spirit AmpDrive forstærker, som har
den egenskab at pludseligt kommer der en del hvid støj i venstre kanal, men
rører man benene på nogle småsignal transistorer med at stykke metal,
forsvinder støjen. Gør man det samme længere oppe i kæden sker der intet, så
jeg tror problemet er blandt disse, så dem vil jeg lige prøve at skifte.

De er mærket enten 26p eller 2Gp og så lodret 7n.

Hvad er det for nogle?

Mvh
Morten

Re: SMD transistor

har
men

Hejsa,

Det kunne godt være en DTC144EM fra Rohm. Se datablad her:
http://www.rohm.com/products/databook/tr/pdf/dtc144ee.pdf

Men det kunne også være en dobbelt diode MMBD1203 fra f.eks Fairchild. Se
databald her:
http://www.fairchildsemi.com/ds/MM/MMBD1201.pdf

Du må kunne vurdere hvad der er mest sandsynligt ud af kredsløbene omkring
dem.

Håber det hjælper!

Mvh
Henrik

Re: SMD transistor

Hov, glemte lige denne:

Hvis vi nu antager at 7N er markeringen istedet for 26, så kan det også være
en BCW68 pnp småsignal transistor

Mvh
Henrik

Re: SMD transistor

Takker! Tror nu mest på det er en småsignal transistor, men jeg forstår bare
ikke hvorfor den markering så er den mindste og den, der står lodret...

Mvh
Morten

Re: SMD transistor
Har du checket http://www.marsport.demon.co.uk/smd/mainframe.htm
Der er 2Gp BC850C Phi N    SOT23

/carsten

Re: SMD transistor

Tja... Det lyder vel faktisk mere sandsynligt... Takker! Må hellere få
bestil nogle stykker af dem også.. Surt portoen er det dyreste :-p

Mvh
Morten

Site Timeline