SMD on-off slide switch ønskes...

HE5%ber at kunne fE5% lidt hjE6%lp her i dette pragtfulde forum :-)

Jeg har langt om lE6%nge fundet den rigtige SMD on-off slide knap til en
HP bE6%rbar! Stor udfordring men det lykkedes ogsE5% at finde en
forhandler men kravet er dog at jeg kF8%ber 1400 stk, godt nok kun til
knap 8kr. stykket men alligevel :-/ Jeg har alle orginale parts nummre
men ingen som vil sE6%lge 1 stk. eller ok, sE5% 10 da eller 25..... og her
er det sE5% jeg hE5%ber at der er enB4%eller nogle som kan hjE6%lpe :-)

Det drejer som om: JSM08022SAQNR "sub-miniature slide switches" fra
www.ck-components.com

mvh

og pE5% forhE5%nd tak

Jan klein...

Re: SMD on-off slide switch ønskes...

Smid et billede af dimsen op et sted. Google kommer med 1000 forskellige
billeder.

Jeg har en del skrottede mainboards fra "klapper" - det kunne jo tænkes
at jeg havde en der passede.

// Per.

Re: SMD on-off slide switch ønskes...

Hej Per...

den ser sE5%dan ud: http://media.digikey.com/photos/CK%20Comp%20Photos/MFG_=
JSM08022SAQNR.jpg

iF8%vrigt, hvad er det for boards som du har? jeg har selv en rigtig SMD
loddestation og F8%ver mig meget i at
udlodde smd komponenter og genbruge sE5% hvis du vil af med nogle af den
vil jeg gerne aftage/kF8%be dem?

osse tak for hurtigt svar og tak for hjE6%lpen til nu :-)

Mvh

Jan...

Re: SMD on-off slide switch ønskes...

Hej Jan,

Den kan købes hos DigiKey til godt 15kr.
<http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name40%1-2007-1-ND>

Mon ikke der er en her i gruppen som af og til bestiller derfra, som
kunne bestille en enkelt med til dig? Jeg har selv foretaget en ordre
hos dem i onsdags, så der går nok en rum tid før jeg laver endnu en
bestilling, men hvis du kan vente, skal jeg da nok bestille en med.

Mvh Jonas

Re: SMD on-off slide switch ønskes...

Hej Jonas...

Lyder lovende men det ser ud som om man her skal kF8%be 1800 stk.? jeg
vil gerne betale levering og forsendelse og som sagt ogsE5%
gerne kF8%be 10 stk.

Med fare for at lyde utE5%nmodig skulle jeg gerne have den hurtigt, har
haft den til rep. for en ven i 2 mdr. efterhE5%nden... er ogsE5% meget
harm pE5% HP som OVERHOVEDET ikke har ville hjE6%lpe mig som privat
person, trE5%ds jeg har det orginale partsnummer pE5%
selve printet som knappen sidder pE5%. :-(

Derfor blev jeg meget glad da jeg efter timevis endelig fandt den pE5%
nettet, for derfor
bagefter mE5%tte sande at der ingen dansk leverandF8%r som vil sE6%lge mig
den... RS vil ikke rF8%re varer under 5000kr. som de skal
skaffe hjem!!!!!!

Men jeg vil vE6%re ovenud lykkelig for hjE6%lp med at fremskaffe den lille
mF8%j knap som har voldt sE5% meget besvE6%r!

og forresten, tak for hurtigt svar og hjE6%lpen til nu :-)

Mvh

Jan...

Re: SMD on-off slide switch ønskes...
Den 06/02/11 22.47, jan charington klein skrev:
<snip>

Hej Jan,

Nej den jeg linkede til, er ved 1-stk salg. Dog er der
forsendelsesomkostninger på 160kr mener jeg det er - plus evt.
fortoldningsgebyr til UPS.
Jeg kiggede lige hos Mouser.com og de har den også.
<http://dk.mouser.com/ProductDetail/CK-Components/JSM08022SAQNR/?qs=LgMIjt8LuD94LCwzqo%2fZ1g%3d%3d>
Det ser ud til at de kan levere den til DK for 20EUR incl. told og moms,
men du må ikke hænge mig op på det.
Du kan også prøve at skrive til C&K - måske vil de hjælpe dig med en
sample eller to.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh Jonas

Re: SMD on-off slide switch ønskes...
Hej igen,

Det ser ud til at denne har samme mål og dimensioner. Den koster 1,95USD
hos DealExtreme - dvs. incl forsendelse.

Det er da værd at prøve!

<http://www.dealextreme.com/p/replacement-3-position-power-switch-for-psp-slim-2000-11480
I kommentarene længere nede på siden, bliver part# JSM08022SAQNR nævnt.

Mvh Jonas

Re: SMD on-off slide switch ønskes...
vnt.

Hej Jonas...

Det lysner jo efterhE5%nden og det er jo perfekt :-) Jeg vE6%lger at kF8%be
den hos
"Digikey" men skal lige hF8%re dig om nogle praktiske ting omkring selve
kF8%bet...

Jeg kan se at de ogsE5% handler i danske kroner og hvis man kF8%ber
sammenlagt
for ca. 500kr. sE5% fE5%r man det fragtfrit! jeg kan godt fE5% et dansk
firma til at stE5%
som kF8%ber men betaler med mit eget visa kort, nogle problemer i det?

Derudover stE5%r der noget med told og skat afregnes ved modtagelse,
hvordan
forgE5%r det?

mvh

Jan, snart en meget glad elektronik nF8%rd :-)

Re: SMD on-off slide switch ønskes...

Køb den hos f.eks. Mouser, eller et andet sted hvor de opkræver momsen
med det samme. Det er det nemmeste.

Jeg har kun erfaringer som privat køber.

Det foregår sådan at UPS sender en opkrævning på et tidspunkt efter
leveringen. Den er så på moms af vareværdien og UPS' listepris for
fragten. Hvordan de regner det ud kan de ikke svare på ( det står heller
ikke på opkrævningen ), det ændrer sig nemlig alt efter hvem man spørger
hos dem. Det beløb de opkræver ender med at være væsentlig større end
det du har betalt for fragten, da de store kunder jo får rabat. Så vidt
jeg ved er moms jo noget der bliver lagt på salgsprisen, men det er det
ikke når UPS er blandet ind i afregningen.
Indtil videre har Digikey godt nok refunderet alle de ekstraopkrævninger
jeg har fået fra UPS igennem årene, på fragtpriser jeg ikke har betalt.
Jeg vil dog anbefale dig at finde en anden leverandør hvis ikke
prisforskellen kan retfærdiggøre en times tid eller to ekstra arbejde.

    Mvh
        Kimjand

Site Timeline