SMD newbee

Hej ng.

Da det efterhånden ikke er til at opdrive en konstruktion der ikke er mokket
sammen vha. smd-komponenter vil jeg gerne selv smd'es :-)
Er der nogen der har et godt link til en side der forklare lidt om hvordan
og hvorledes - gerne med et par eksempler osv., noget i retning af
www.smd_for_dummies.com

Mvh
//zigge

Re: SMD newbee
mokket

Prøv at søge på google i denne gruppe...
Man kommer langt med en fin spids, _tyndt_ tin og tinsugetråd til
bommerne... Når det bliver rigtigt finepitch er et stereomikroskop stærkt
vanedannene. BGA'er hører (desværre) ikke til på køkken bordet imho....

/A

Re: SMD newbee

Jooe det har jeg også, men det blev jeg ikke meget klogere af. Nu nævner du
f.eks. en "BGA", efter søgning på google fandt jeg ud af at det er en fætter
der ligner en søjleboremaskine... men det er det vel ikke?

Mvh
//zigge

Re: SMD newbee
stærkt
du
fætter

Nej en BGA er en SMD-pakke uden ben. I stedet består den af et stykke print
med kontaktpunkter (typisk metalkugler) under...

Men jeg er stadig i tvivl om hvad du forventer at finde. Men siden er her:
http://www.enetsystems.com/~lorenzo/smd/ ;-)

Nuvel jeg har søgt lidt for dig...:
http://www.infidigm.net/articles/solder /
http://www.geocities.com/vk3em/smtguide/smtguide.htm

Hvis du sidder med nogle stumper kan nedenstående være OK:
http://www.marsport.demon.co.uk/smd/mainframe.htm
http://www.tkb-4u.com/code/smdcode/indexsmdcode.php

Mvh.
 Anders

Re: SMD newbee

print

Jeg takker for linkene, nu må jeg bare til at læse noget mere :-)

Mvh
//zigge

Re: SMD newbee
snipped-for-privacy@privat.dk says...

BGA står for Ball Grid Array.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: SMD newbee

fætter

Tak for svaret.

Jeg er nu begyndt at studere sagen nærmere, og tror at jeg er kommet godt i
vej via de links jeg fik tidligere - eneste problem er at jeg ikke taler
fransk....

Mvh
//zigge

Re: SMD newbee
mokket

http://www.circuittechctr.com/guides/8-0.shtml

/Klaus

Re: SMD newbee

Prøv at tage et kig på denne guide:
http://www.avrfreaks.net/Freaks/Articles/ColinSMD/intro.php

Du skal godt nok være registreret på siden, men det er gratis....

- Lars

Site Timeline