Smd modstande

Hej. Jeg mangler hjælp til bestemme størrelsen af et par modstande der
sidder i en lille computerladeapp.
Så vidt jeg kan se er det shuntmodtande der anvendes i måling af henholdsvis
lade og afladestrømmen.

De er ca 3 x 6 mm, den ene er mærket R51 og så er der 2 parallelmonterede
mærket R100, det betyder vel 0,51 ohm og 0,1 ohm og størrelsen antyder vel
noget effektmodstand.

Nogen bud på hvor kan man købe sådanne?

Laderen er sådan en her: http://www.prop.at/testber/xpeak3_plus.html

Mvh. Henning

Re: Smd modstande

Det lyder helt rigtigt. Dog mangle højden af komponenten; er den flad
som en alm modstand eller et par mm høj?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Smd modstande

Den er flad og ca. 0,5 mm høj.

Jeg fik vist ikke skrevet at det var smdmodstande der er loddet i enderne af
den lange led.

Jeg har fundet noget her der ligner:
http://www.rhopointcomponents.com/images/rl16323264.pdf

Mvh Henning

Re: Smd modstande

Jep, det lyde som en 2512 størrelse 0.1 ohms modstand.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Smd modstande

Farnell har dem, men måske skulle man bare bruge en alm axial modstand
der kan klare noget mere sovs (effekt).

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Smd modstande

Jeg har tænkt det samme for der er plads, og det var selvfølgelig værd at
prøve hvis de er nemmere at få fat på.

--
Henning

Re: Smd modstande

Tag ikke fejl: en power SMD modstand anbragt på et veldesighet footprint
kan faktisk bære RET meget varme væk.. Der findes også modstande, hvor
terminalerne sidder på bredsiderne så de kan flytte mere varme.

Bo //

Re: Smd modstande

Det har jeg også indtryk af og de er kun futtet af pga. en "fejlbetjening"

Jeg tænkte at det var nødt til at være smd-modstande når printet var
designet dertil, men det er måske ligemeget?

--
Henning

Re: Smd modstande

Hmm, SMD modstand er meget tæt på boardet og har en stor område der er
loddet på et evt. stor kobber område og kan der med afgive en masse varme.
En 2512 er rated til 2W.

--
Hilsen Mikkel Lund