SMD lodde

Jeg overvejer at anskaffe en Varmluft loddestn. og har set at bl.a.  Brinck
i kbh. har en til ca 1500,-
Spørgsmålet er sådan en OK til at lave hobby opgaver med.  Udlodde og lodde
mindre print.
Eller skal man op i 3-4 gange prisen...
For hvis det er tilfældet venter jeg, og forsøger med den gamle Weller WTCP
mvh
Preben

Re: SMD lodde
Jeg har en varmluft, men bruger den nu kun til at crimpe krympeflex :-)
og så til at udlodde 44 bens cpu'er.
Men jeg øderlægger tit mine print ved udlodning (da jeg skupper sidelæns
lidt for hårdt), så jeg undgår det helst.

Og så har jeg en loddekolbe med 2 parallelle sider, så den kan udlodde
so16 størrelsen (2*8 ben)

Ellers bruger jeg en 300 kroners bageovn fra brugsen til at lodde et
helt print (eller delvis).
- paste på printet
- komponenter på
- ind i kold ovn (eller lunken fra forrige tur)
- 150 grader på min skala
- når temperaturen efter mit termometer på multimeter siger det nærmer
sig, så fuld knald (225)
- når termometeret siger godt 200, så skal tinnet begynde at flyde
blankt
- i en billig ovn bliver det ikke varmp på samme tid, så kontroller
flere steder
- giv en halv minut mere, fra alt tin er blank

Ja, undskyld, digteren løb af med mig :-)

Christen Fihl

Re: SMD lodde

Hej ..
det kan gøres billigere
http://cgi.ebay.de/Digital-Doppel-Lotstation-380W-SMD-Heisluft-TUV-GS-/150587469253?pt=Schwei%C3%9F_L%C3%B6ttechnik&hash=item230fb66dc5
Jeg ved godt at det ikke er "top"prof udstyr menheg har selv både
loddestation og udloddestation fra samme firma
og de virker godt selv sammenlignet med mit veller udstyr OG er billigt både
i inkøb
m.v.h OZ1LQB / Claus

Re: SMD lodde

http://cgi.ebay.de/Digital-Doppel-Lotstation-380W-SMD-Heisluft-TUV-GS-/150587469253?pt=Schwei%C3%9F_L%C3%B6ttechnik&hash=item230fb66dc5
sidste linie skulle have været:
 og de virker godt selv sammenlignet med mit veller udstyr OG er billigt
både

Re: SMD lodde

Hvad koster spidser til loddekolben, og hvor køber du dem ?

/Hans

Re: SMD lodde
Hej Hans

Samme sted koster de 2,99?

Max

Re: SMD lodde

Hej igen..
Hvis man er et par stykker der skal have en håndfuld spidser,kolbe og andre
småting er ham her MEGET billigere(1euro) men skal have 20 euro i porto.
http://lichtmacher.org /

oz1lqb / Claus

Re: SMD lodde

Tak for input, jeg går over og ser på det.
mvh
Preben

Re: SMD lodde

SMD tingen er intressant, men jeg vil ikke skippe min Weller WSA-1

Men meget meget intressante produkter er lidt "varm" på smd produkterne

Mvh
Niels

Site Timeline