SMD komponenter

Jer er ved at reparere nogle Siemens PLC moduler der har fået 230V på 24VDC
forsyningen ( en monteringsfejl som blev opdaget for sent ved test af en
styretavle, klassikeren, ledninger på et relæ rykket en klemme til siden ).

Jeg har fået analog og digital modulerne til at fungere, der var SMD
sikringer i forsyningskredsen.

Tilbage er et operatørpanel (OP7) og et kommunikationsmodul.

I operatørpanelet har jeg fundet en komponent som jeg ikke kender den er ca
8 x 6 x 4 mm. består af to vandretliggende metalplader med et eller andet
imellem, der står:

050
B3A

på den, B kan være beta, med ohmmeter er der gennemgang, men hvis jeg
tilslutter 24 VDC kommer + ikke igennem, + går direkte til denne komponent
og ikke andre steder.

Kommunikationsmodulet har en lignende komponent, men den hedder

050
BF3

desuden er der to sorte komponenter 8 x 6 x 3 mm. de hedder:

S6
37
med et logo der ligner et C med et liggende S igennem, og en i samme
størrelse:

MFU
D331
og et bomærke der ligner lidt efter Mazda

Hvis der er nogen der har forslag vil jeg blive meget glad, det er PLC dele
for over 10000 kr.

Hilden Aksel

Re: SMD komponenter

Mit gæt vil være en 0.5 Ohm modstand.

Ditto her: 0.5 Ohm modstand

Hvis det er et M i en cirkel, så er det Motorola (nu On Semiconductor).

Held og lykke,

/Kai

Re: SMD komponenter
24VDC
siden ).
ca

Det er en polyfuse , jeg kunne forestille mig at den var på 500mA. Den er
sikkert smadret, da den typisk kun tåler 30-60 volt max
B3A kunne være en produktionskode.

500mA polyfuse.

Hvor mange ben, og hvor går de til ?

Jeg kunne forestille mig at det var nogle transil dioder

dele

mvh
JBH

Re: SMD komponenter

andet
komponent

en 4mm bred loddekant i hver ende, går tilsyneladende mellem + og GND

Tak for hjælpen

Hilsen Aksel

Re: SMD komponenter

Det er vist en MultiFuse fra Bourns:
http://bourns.com /

Og det passer vist med MF-SM050 i dette datablad:
http://bourns.com/2/pdfs/mfsm.pdf

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline