SmartMedia

Jeg planlægger at lave data logning med en microcontroller
og gemme det på et SmartMedia kort, men hvor finder jeg
en socket om på side 1 i denne pdf:
http://www.wilke-technology.com/files/DATA_Sheet_Smart_Media_Adapter_V003_english.pdf
Gerne fra webshop eller i aalborg området.

Hilsen Mikkel

Re: SmartMedia
Hej Mikkel,

Du skal nok regne med at gå direkte til en proff. b2b-forhandler.
Og de er hundedyre, selv den mest simple sokkel uden eject-knap,
afskærmning eller andre features koster en bondegård og de er alle til
SMD-montage.
(Og nej, jeg vil ikke af med nogle af dem jeg med møje, besvær og en stor
pose guldstøv har fået fat i :)

Men du kan nu ret simpelt lave en selv, hvis du er lidt handy til det
mekaniske.

Du er klar over at der er små, men funktionsmæssigt væsentlige, forskelle
på kortene imellem de forskellige MB-størrelser ?
Og termen "SmartMedia" gælder kun så længe du overholder det logiske FAT-
format (som der også findes mindst 2 forskellige størrelser af afh. af
kortstørrelse).

--
Venlig hilsen,
Søren

Eller gå ind på hirose.com

der kan du bestille samples og kotaloger, de kommer fra et dansk firma jeg
ikke lige kan huske navnet på.. bfi optilas (46559999)  et eller anden... de
ville gerne sælge mig CF kort holder til 60-70 kr stykket... ellers tror jeg
egentlig nok farnel har dem også.. men er ikke sikker... de SM kort er dem
der kan køre SPI lignene ikke ??

Kasper

Re: SmartMedia
Hej,

http://www.wilke-technology.com/files/DATA_Sheet_Smart_Media_Adapter_V003_en
glish.pdf

En alternativ mulighed: få fat i en kortlæser til USB og snup connectoren
derfra, eller afbryd forbindelserne til USB-interfacet og lav dine egne
forbindelser. Yderligere ide: Du får måske indtil flere andre connectorer
forærende i samme kortlæser, bl.a. til Compact Flash der kan interfaces som
en IDE-harddisk.
Du kan måske endnu finde en kortlæser til en billig penge hos Aldi eller
Netto hvis du er heldig idet begge har haft dem på tilbud indenfor de
seneste måneder.

/Lars

Site Timeline