Små tandhjul (gear)

Kan man købe samlesæt af de der små tandhjul, som man kan sætte
sammen, så man er i stand til at få en hurtigløbende motor (>1000
omg/min) til kun at bevæge sig måske 2 omg/min. De motorer jeg
skal betjene er ofte kun batteridrevne, så det er kun til
hobbybrug.

Kender I til en forhandler ville jeg gerne høre om det.

Lars

Re: Små tandhjul (gear)

Farnell har et udvalg af gearhjul, mv. i deres seneste katalog afsnit 2:29,
bl.a fra huco (www.huco.com)

--
/carsten

Re: Små tandhjul (gear)
afsnit

Det ser ret proffessionelt ud og dermed nok også dyrere end jeg
forventer. Jeg er mest ude efter en rodekasse med en masse små
tandhjul jeg kan sætte sammen.

Men tak for tippet alligevel

Lars

Re: Små tandhjul (gear)

Hvor stor belastning snakker vi om ?

Jeg bruger nogle til modeljernbanebrug, til åbning af låsger osv, eller
er vi oppe i sæbekassebilstrørrelsen ?

Conrad her et sæt med diverse hjul.

Re: Små tandhjul (gear)
Hej Lars

Til prof. har RS Components en hel del www.rsonline.dk
Til privat har Captoy nogle sæt med tandhjul mv. http://www.captoy.dk /

Mvh Tom

Re: Små tandhjul (gear)
http://www.captoy.dk /

Captoy forhandler byggesæt der hedder Capsela. Kender I til det?
Er det godt for det ser lidt Storm P. agtigt ud.

Lars

Re: Små tandhjul (gear)
Hej!

Sjovt, jeg sad netop og kiggede på det :)

Det er _glimrende_ til børn med teknisk lyst. Jeg havde 117 sjove timer med det
da jeg var en lille knægt (midt 80'erne).

Har stadig en kasse af det i skabet, men det er ikke til salg.

PS: Fik jeg nævnt, at jeg fik min første loddekolbe som 7-årig? :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: Små tandhjul (gear)
Absolut små belastninger

osv,
Ja, det er i den genre.

Hvad mener du med denne sætning?

Lars

Re: Små tandhjul (gear)

Conrad har et sæt med diverse hjul.

Du skal ikke læse, hvad jeg skriver, men hvad jeg mener :-)

Re: Små tandhjul (gear)
Hej Klaus

Nu er det jo ikke sikkert at Lars kender Conrad, selv om alle
egentlig burde kende den biks i tyskland.

www.conrad.de

Kik under Modellbau, Technik & Zubehor - Modell-Motoren &
Zubehor . Modellbau-Getriebe

Mvh Max

Re: Små tandhjul (gear)
Hej Lars,