Små stærke magneter - lidt off topic

Jeg leder efter sådan nogle små super stærke magneter til nogle
projekter jeg har gang i. Sådan lidt ala dem i Geomag. Ved nogen
af jer hvor man kan købe sådan nogen - gerne ikke alt for dyrt.
Jeg har set at man kan købe nogle i Eksperimentarium, men her
koster 2 stk 49 kr. Jeg skal afhængigt af prisen bruge ca 100 så
jeg ville gerne have prisen noget ned.

Det her hører godt nok ikke helt i denne gruppe, men jeg har en
formodning om at mange af jer er generelt bare er "pilfingre" og
derfor muligvis er faldet over sådan nogen.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

Find en gammel harddisk og tag magneterne der fra.

Mikkel

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

Er de stærke? Hvor mange er der i en sådan HD?

Lars

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

JA!!! Typisk et par

Mikkel

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

Hej prøv her http://brinck.dk
http://www.wondermagnets.com/cgi-bin/edatcat/WMSstore.pl?user_action=list&category=Magnets_and_Magnetism%3BPermanent_Magnets%3BNeodymium

Re: Små stærke magneter - lidt off topic
http://www.wondermagnets.com/cgi-bin/edatcat/WMSstore.pl?user_action=list&category=Magnets_and_Magnetism%3BPermanent_Magnets%3BNeodymium

Det var da et rigtigt spændende link. Jeg håber de holder hvad de lover.
Priserne er i hvert fald meget lavere end de andre jeg har kunne støve op.
De billigste koster kun $0,20, dvs 1,25 kr, så jeg er end op med at bestille
ialt 114 magneter i mange forskellige størrelser. Det blev så ialt $46 +
shipping $16 = $62, hvilket igen er ca 400 kr.

Jeg er spændt på om de engang dukker op...

Jeg skal nok vende tilbage og fortælle hvis de gør / ikke gør.

Lars

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

Det gjorde de ca. 10 dage efter jeg bestilte.

De virker fint. Utroligt så kraftige de er. Selv en bitte lille
en holder snildt mange papirer på køleskabet. Jeg købte mange
forskellige størrelser, men et sæt i forholdsvis stor størrelse.
De kostede $8 stykket, men det er faktisk sjovt at se grand
voksne mænd kæmpe (og til tider give op) overfor opgaven med at
skille disse magneter ad. Når det lykkes at skille dem ad, kan
man snildt få dem til at sidde fast over håndfladen, så de ER
kraftige.

God weekend

Lars

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

De er meget stærke, men der er normalt kun to i en HD.

Hilsen Aksel

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

Jeg købte et par stykker i Panduro hobby.  Mener det var ca. 30 kroner
for 6 stykker.

--
Thomas Bjorn Andersen
                                                +++ATH

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

Det du skal bruge hedder neodym magneter. de er super stærke. men også
porøse. de kan ikke lide stød slag direkte. så går de i stykker.

Jacob

Re: Små stærke magneter - lidt off topic

Farnell har dem. Allelectronics.com er også et bud...
HD magneterne i dag er store og tynde...

/A