små 3 polede stik

Jeg skal forlænge en fjernstyringsledning til et kamera og kan ikke få de originale stik men så har jeg tænkt at klippe det korte originale over på midten og montere et han og et hun stik og lave et forlænger kabel med han og hun, så kan jeg bruge det både kort og langt men jeg ville gerne have nogle små elegante 3 polede stik som er mindre end f.eks DIN stik Har du nogen forslag ?

Poul B-H

Reply to
<svar_i_gruppen>

På ejendommeligvis fremsatte svar_i_gruppen følgende påstand:

Almindelige 3,5 mm jackstik. Færdige kabler kan købes til næsten ingen penge.

Claus

--
GØR ET RIGTIGT GODT KUP!
Nimbus 26 NU nedsat til kun kr 38.000

[...]

Diverse edb-ting til salg www.tersgov.dk/hub.htm
Reply to
Claus Tersgov

Hvad med mini-XLR

der har du også lås på hun-stikket.

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Dog skal man passe på at alle jack stik kortslutter under "montage".

Reply to
Klavs Rommedahl

På ejendommeligvis fremsatte Klavs Rommedahl følgende påstand:

Det er korrekt.

Men jeg tror nu ikke, at det betyder så meget for fjernbetjeningen til et kamera. Mit eget kamera har netop jackstik til fjernbetjeningen.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

de

han

Fede stik.... OG DYRE ;-) Men nu da Monacor har dem kan det da være de er billigere end da jeg checkede sidst... Kender nogen prisen?

/A

/Anders

Reply to
Anders F

Ellers er der jo mini-din (PS-2 stik), de 4 polede "mindre end RJ11" (kan ikke lige huske nummeret) der fx. sidder i nogle telefoner, LEMO/Fishers mindste push-pull konnetorer (dyre!) osv...

/Anders

Reply to
Anders F

Men rigtig lækre...

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

have

Ca. kr. 50 for Hun og ca. kr. 40 for han.

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Jeg bruger selv et lille snaplås stik fra Binder's 719 serie.

Hjemmeside:

Serie 719:

Det jeg bruger er:

3-polet hunstik på kablet fra kameraet: 09-9748-70-03 (nederst side 4) 3-polet hanbøsning monteret på fjernbetjeningen: 09-9749-30-03 (øverst side 5)

Priserne er omkring 40 kr. incl. moms pr. part. Måske lidt billigere hvis man kender nogen ved den danske importør:

  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:
Reply to
Ove Kjeldgaard