små 3 polede stik

Jeg skal forlænge en fjernstyringsledning til et kamera og kan ikke få de
originale stik men så har jeg tænkt at klippe det korte originale over på
midten og montere et han og et hun stik og lave et forlænger kabel med han
og hun, så kan jeg bruge det både kort og langt men jeg ville gerne have
nogle små elegante 3 polede stik  som er mindre end f.eks DIN stik
Har du nogen forslag ?

Poul B-H

Re: små 3 polede stik

På ejendommeligvis fremsatte svar_i_gruppen følgende påstand:

Almindelige 3,5 mm jackstik. Færdige kabler kan købes til næsten ingen
penge.

Claus

--
GØR ET RIGTIGT GODT KUP!
Nimbus 26 NU nedsat til kun kr 38.000

Dog skal man passe på at alle jack stik kortslutter under "montage".

Re: små 3 polede stik

På ejendommeligvis fremsatte Klavs Rommedahl følgende påstand:

Det er korrekt.

Men jeg tror nu ikke, at det betyder så meget for fjernbetjeningen til
et kamera. Mit eget kamera har netop jackstik til fjernbetjeningen.

Claus

Re: små 3 polede stik

Ellers er der jo mini-din (PS-2 stik), de 4 polede "mindre end RJ11" (kan
ikke lige huske nummeret) der fx. sidder i nogle telefoner, LEMO/Fishers
mindste push-pull konnetorer (dyre!) osv...

/Anders

Re: små 3 polede stik

Men rigtig lækre...

- Lars

[...]

Hvad med mini-XLR (http://kortlink.dk/9pa ) der har du også lås på
hun-stikket.

Per :o)

Re: små 3 polede stik
de

han

Fede stik.... OG DYRE ;-)
Men nu da Monacor har dem kan det da være de er billigere end da jeg
checkede sidst... Kender nogen prisen?

/A

/Anders

Re: små 3 polede stik
have
Ca. kr. 50 for Hun og ca. kr. 40 for han.

Per :o)

Re: små 3 polede stik

Jeg bruger selv et lille snaplås stik fra Binder's 719 serie.

Hjemmeside:
http://www.binder-connector.de/e/index.html

Serie 719:
http://www.binder-connector.de/pdfs/serien/719.pdf

Det jeg bruger er:

3-polet hunstik på kablet fra kameraet: 09-9748-70-03 (nederst side 4)
3-polet hanbøsning monteret på fjernbetjeningen: 09-9749-30-03 (øverst side 5)

Priserne er omkring 40 kr. incl. moms pr. part.
Måske lidt billigere hvis man kender nogen ved den danske importør:
http://www.mikkelsen-electronics.dk /

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline