små 230v relæer

Hejsa.

jeg skal bruge nogle ganske små 230V relæer. der skal være plads til 3 stk.
i en 2modul din skinne boks. relæerne skal have en slutte funktion, så er
jeg tilfreds. de skal ikke trække noget strøm overhovedet. (24v igennem til
et ihc input)

dem her små relæer der bla bruges i mange velleman byggesæt har den rette
størrelse. men syntes ikke at kunne finde dem til 230VAC.. nogle der ved
hvor jeg finder nogle?

//Brian

Re: små 230v relæer

-jeg forstår ikke helt klart? -er det spolen, der skal have 230V AC over
sig ??

Bo //

Re: små 230v relæer
Spolen skal have 230Vac ja.

Re: små 230v relæer

farnell 4219478 kunne være en mulighed ?
Men jeg ved at osse RS har nogle

Re: små 230v relæer
Hej!

Jeg har nogle DIN-skinne moduler med sikkerhedsrelæer liggende. Kunne du
bruge sådan noget? De er ret smalle (3cm) og har to relæer i hver.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: små 230v relæer
Det kunne jeg måske. hvis ikke det lige var fordi der nu er et par
kammerater der har vist interesse i mit projekt og også vil have sådan en
"dims" så nu skal jeg bruge 9 relæer og ville helst ikke til at lave
forskellige print..

der må da være en netshop et sted der har sådanne små 230v relæer

Mvh Brian

Re: små 230v relæer
Hej!

Ellers lav nogle spændingsdroppere og brug alm. 24V relæer.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: små 230v relæer
LED skreiv:

Jeg våger påstanden at du tenker feil. *du* eller kameratene dine skal
ikke arbeide med 230V. Tenk nytt, og lag en løsning slik at elektrikeren
tar seg av 230delen.

24V er en grei spenning for hobbyfolk.

HM

Re: små 230v relæer
hej der     du skal såmænd gå hos elektrikeren og få nogle kiprælæer. de
fåes i en størrelse til DIN-skinne og fylder 2 stk til 1 modul . mvh Niels
F.