Slukke PC

Jeg har XP pro på maskinen som ikke slukker af sig selv når man beder om
det. Jeg har sat flueben alle steder man kan under strømstyringen. Men jeg
tænker at der må være en ledning i strømforsyningen der har noget med denne
styring at gøre, for jeg kan høre et relæ der klikker til allersidst når
PC'en lukker ned (dog uden at slukke).

Er der nogle der har et bud.

/Carsten

Re: Slukke PC

Lyder mere som om du har noget ældre hardware der ikke understøtter den nye
strømstyring...

Kan ikke huske om den nye er APM eller ACPI (hvis forkortelserne er
rigtige), jeg har også været ude for at et pci kort kan få det til at
drille, i mit tilfælde et tv-tunerkort.

Ellers kan man når man installere XP trykke på nogle knapper lige efter
pc'en har booted på cd'en og skifte hvilken strømmode den skal installere
(computeren flipper rimeligt ud hvis man gør det efter computeren er
installeret)

Men min konklusion fra Elektronik siden er at hvis du kan starte computeren
op med alm tryk etc, så er det ikke elektronikken det er galt med, men
nærmere bundkort/software, og så er vi jo i en hel anden gruppe.

Kasper

Re: Slukke PC
denne

Det er ikke et relæ du kan høre, men harddisken der slukker!

Jeg tvivler også på det er et hardwaremæssigt problem, så et spørgsmål i en
windows gruppe er vist ikke helt ved siden af, mit gæt er at det har noget
med ACPI at gøre...

Brian

Re: Slukke PC

Bundkort og PSU skal være af typen ATX (Ikke den ældre AT) for at
understøtte automatisk slukning af pc.

Mvh Kim

Re: Slukke PC

JEPS, men nu er det de færreste der kører XP på en AT maskine :-).

Det kan snildt være en chip på bundkortet. Er du (Carsten) sikker på
at "klikket" ikke kommer fra din skærm der lukker ned ? De fleste
strømforsyninger er elektronisk styrede og ikke ved hjælp af et relæ.

Mvh
  Klavs.

Site Timeline