Slukke PC

Jeg har XP pro på maskinen som ikke slukker af sig selv når man beder om det. Jeg har sat flueben alle steder man kan under strømstyringen. Men jeg tænker at der må være en ledning i strømforsyningen der har noget med denne styring at gøre, for jeg kan høre et relæ der klikker til allersidst når PC'en lukker ned (dog uden at slukke).

Er der nogle der har et bud.

/Carsten

Reply to
Simsalabim

"Simsalabim" skrev i en meddelelse news:4221a7bb$0$266$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Lyder mere som om du har noget ældre hardware der ikke understøtter den nye strømstyring...

Kan ikke huske om den nye er APM eller ACPI (hvis forkortelserne er rigtige), jeg har også været ude for at et pci kort kan få det til at drille, i mit tilfælde et tv-tunerkort.

Ellers kan man når man installere XP trykke på nogle knapper lige efter pc'en har booted på cd'en og skifte hvilken strømmode den skal installere (computeren flipper rimeligt ud hvis man gør det efter computeren er installeret)

Men min konklusion fra Elektronik siden er at hvis du kan starte computeren op med alm tryk etc, så er det ikke elektronikken det er galt med, men nærmere bundkort/software, og så er vi jo i en hel anden gruppe.

Kasper

Reply to
Repzak

denne

Det er ikke et relæ du kan høre, men harddisken der slukker!

Jeg tvivler også på det er et hardwaremæssigt problem, så et spørgsmål i en windows gruppe er vist ikke helt ved siden af, mit gæt er at det har noget med ACPI at gøre...

Brian

Reply to
Brian Lund

Bundkort og PSU skal være af typen ATX (Ikke den ældre AT) for at understøtte automatisk slukning af pc.

Mvh Kim

Reply to
KT

JEPS, men nu er det de færreste der kører XP på en AT maskine :-).

Det kan snildt være en chip på bundkortet. Er du (Carsten) sikker på at "klikket" ikke kommer fra din skærm der lukker ned ? De fleste strømforsyninger er elektronisk styrede og ikke ved hjælp af et relæ.

Mvh Klavs.

Reply to
Klavs Rommedahl